7 oktober 2013

Dag 3 - Piispala

Dag tre var det mycket tidig väckning. Morgonmålet serverades redan klockan halv åtta eftersom att vi skulle iväg på vandring i Pyhä-häkkis nationalpark. Jag hade föreställt mig att vandringen skulle vara runt 20 km lång och att det skulle vara världens jobbigaste sak - men där hade jag heeelt fel! Visst var det inte sådär jätteroligt hela tiden men vandringen var ju bara sex km. Så det var ju tur! Kan också säga att det var nog mycket roligare än jag hade förväntat mig. Med ett bra sällskap och ett gott humör (wow, börjar låta som en lärare nu! Hehe...) så blev det riktigt bra. När vi vandrat klart och kommit till parkeringen så blev vi serverade lunch och sen åkte vi med buss tillbaka till Piispala. Vi vilade en ganska lång stund (läs: såg på tv) och sen var det dags för tygtryck. Det var riktigt roligt att testa på måste jag säga! Sedan då vi var klara åt vi middag och sen gick jag, Janina och några andra och bowlade. Säger det igen, men det är så sjukt roligt att bowla! När vi bowlat färdigt så gick vi direkt till radhusen för att ställa oss till lägerdiscot. Och hörni, jag tror jag aldrig dansat så där mycket någon gång förut. Alltså herregud vad svettig jag var efter! Eller jag tror nog nästan att allihopa var det... Byxorna var ju helt våta efteråt! Jag hade lockat det före men det var bokstavligt talat spikrakt efter. Så tack allihopa för en SÅ rolig kväll! <3 Efter discot gick alla ut i skogen och så hade vi några lekar och sen var det bara att fara in och börja packa. Alla var nog lite ledsna över att behöva börja packa och sticka hem dagen därpå. Men  med en såå rolig kväll som vi hade så lever vi ju nog på det länge hehe...
Hela gänget!

 En myr

 Skönt att sitta ner

 Det gick inte att få en bild utan att Oliver var i bakgrunden och gjorde något fuffens

 Janina var på gott humör!

  Klick,klick,klick,klick....så lät det heeela tiden!

 Julia var söt i sin mössa/vantar

 Paus!

  En fin bild! ;)

 Dissa sen mitt ena öga som lever sitt egna lilla liv

  Paus igen!

 Skogtrollet!

 Lukas ville inte vara med på bild...

 Här är vi på tygtryck

 Tillverkning i full gång

 ?!?

:)
 
 Jecka efter teatermaskeringen. Läskig!!

  Jaa det började med mig själv, sen Janina, sen en till, sen en till osv... Men kul var det att vara frisör för en kväll!

Cassie blev fin i lockigt hår :)

2 kommentarer:

  1. Känner mej stolt fotograf på två sista bilderna;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jaaa he ska du vara å! ;)

      Radera