25 januari 2014

Serier

Tänkte ge lite tips på serier!
1. Desperate housewives. Alltså den här serien var helt ok. Ingen typisk "Carro-serie" direkt men den gick att kolla på. Handlar om hur komplicerat livet är. Eller typ något sånt. Kan också säga att det är ingen typisk tonårsserie direkt. För er som gillar att det ska hända något nytt i varenda avsnitt är nog denna serie helt fel för er. Vissa avsnitt kan vara så tråkiga så man bara vill spola över dem.  5/10

2. Ravenswood. Den här är den nyaste serien jag börjat kolla och den är verkligen jättebra! Det är en spinoff serie av PLL (dock går det nog att börja kolla den fastän man inte sett PLL) och är verkligen läskig! Jag kan till och med hoppa till flera gånger i ett avsnitt. Så den är inte som DH där det inte händer något utan det händer väldigt mycket i varje avsnitt. Dock ingen "kärleksserie" utan det är nog mera om mysterium och sånt.  8½ /10

3. Hart of dixie. En ganska komisk serie med kärleksdrama. Serien utspelar inte sig i en storstad som de flesta andra serier gör utan den här utspelar sig i en liten by. Handlar väldigt mycket om hennes arbete som doktor och det kan bli ganska långtråkigt i längden tycker jag. Men snygga kläder har Zoe! Och nu då jag tänker efter så händer det inte så mycket oväntade saker som brukar finnas i massa andra serier. Den får  6/10

4. Teen wolf. Det här är verkligen en bra serie! Lite såna där övernaturliga saker men de lever ändå på samma sätt som vanliga människor gör. Liknar lite VD. Kärlek blandat med spänning. Sånt är verkligen bäst! Gillar serier och filmer när de går i high school så det är verkligen ett plus i kanten. Precis varenda avsnitt är bra!  9/10

5. Gossip girl. Seriöst hatar filmer och serie där allihopa är ihop med alla. Och tyvärr är GG en sån serie. Sen blir man också jätteirriterad på själva GG. Jag gillar alla karaktärer väldigt mycket, de har alla sin egna lilla charm och man kommer ihåg länge efter vilken personlighet de har. GG kan vara lite tråkigt emellanåt men det gör inget för slutet är så BÄST!!  7½ /10

6. One tree hill. Jag vet inte riktigt var jag ska börja när jag ska beskriva den här serien. Anledningen till det är att jag har nog inte sett någon serie som har varit så här bra. DEN ÄR BÄST AV ALLA SERIER! Jag gillar hela alltihopa med den. Den har som allting som en serie ska innehålla. ALLT. Kan nog inte säga mera utan om ni är nyfikna kan ni allt ta och kolla. Jag lovar ni inte blir besvikna.  10/10

7. Pretty Little liars. Det här är en av mina favoritserier. Jag gillar då det är spänning blandat med girlystuffs och sånt. Och deras kläder är det ju inte direkt något fel på, hehe.... I PLL händer det nya saker i varje avsnitt, och oftast är det något spännande som händer. En riktigt typisk flickserie om man säger som så.  9½ /10

8. Vampire diaries. Det här är också en av mina favoriter. Alltså VD är såååå braaaa!! Den här serien har allting. Handlar om vampyrer och vanliga människor. Sen där i tredje säsongen (eller så var det fjärde) blir man ganska stressad på vissa saker. Men annars gillar jag serien och den här är också en typisk "Carro serie". Kolla den!!  10/10


Kollar ni någon av dessa serier? Vad tycker ni om dem?

4 kommentarer:

  1. Jag har sett flera stycken av serierna du tipsade om men en serie jag verkligen gillar är awkward det är nog favoriten är en sådan high school serie dock är avsnitten endast 20min men den är verkligen sevärd . Har även nyligen börjat se på 90210 som jag redan gillar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många har tipsat om den serien och kanske man skulle ge den ett försök...? Tack för tipset, snälla du! :)

      Radera
  2. AAAHHH!! Du är också en av The vampire Diaries <3 Den är sååå braaa. Man blir helt VD beroende! Jag brukar bita i naglar när jag inte kan vänta på nästa avsnitt.. hahaha, joo.. mina naglar är nu förstörda! äsch då. Jag är också PLL beroende xD Dom två är mina största serier jag brukar titta på varje dag. Brukar titta från börjar genast när sista avsnittet av hela serier tar slut xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, VD är såååå bäst!! ;D PLL är också väldigt bra men VD är nog kanske snäppet bättre? ;)

      XX

      Radera