11 februari 2014

Q/A

Ungefär hur mycket pengar spenderar du på kläder per månad?
Jaa-a du... Det är väl lite beroende och på. Vissa månader shoppar jag väl lite för mycket och under vissa så shoppar jag inte alls. Tyckte jag var faktiskt ganska så duktig när jag inte ens var på julrean förra året, hehe. Så svaret blir nog jag vet inte. Men i Januari så har jag inte lagt ett enda öre på något klädesplagg.
Min senaste beställning

Snyggaste killarna i Sursik?
Haha vad ska man svara här då!? Orkar inte börja tänka efter, hehe. Nej men gillar inte själv att läsa frågor som "vem är snyggast i..." så passar på den här. Klart det finns flera som är snygga. Om du riktigt vill veta är det ju bara att komma fram och fråga. ;P

Var hittar du inspiration till alla dina outfits?
Jag tycker jag får mest inspiration genom att bara sitta på en bänk i stan och titta på alla människor vad de har på sig. Så om jag råka glo på er någon gång kan det vara för att ni har något instressant på er. Ta inte illa upp! Sen så kollar jag ju in bloggar, lookbook, tidningar osv. Även serier inspirerar mig.

Vilka är dina tre absoluta favoritplagg? Gärna bild på dem :)
Måste nog säga mina svarta DrDenim, min läderjacka och min gråa, helt vanliga tröja. Alltid bra att ha basplagg i garderoben. De är ju direkt inga speciella klädesplagg så hoppas du klarar dig utan bild...? ;)

Vad är din åsikt om att du ändå bara är 14 och bloggar om mode?
Att vara 14 (eller 15 nu då) och blogga är väl inte så konstigt när det finns mycket yngre som bloggar. Sen om mode är ju en annan sak. Vissa kanske får en bild av mig genom bloggen att jag skulle vara ganska ytlig och bara tänker på hur jag ser ut och så - men nej så är jag då verkligen inte! Det är bara de dagar jag orkar fixa mig och klä upp mig lite extra jag tar bilder och lägger upp dem här. Sen skulle ni se om när jag kommer till skolan i joggingbyxor och äckligt hår. Dååå är jag ju inte alls samma "modeperson" som på bloggen. Jag vet inte varit jag vill komma men vill bara säga att jag är inte så ytlig som ni kanske tror att jag är.


Vad är det du gillar allra mest med dig själv?
Till utseéndet kanske mitt hår. Det blir inte så fort slitet och växer ganska så snabbt. Sen personligheten så vet jag inte riktigt. Typ att jag är väldigt trevlig mot nya personer jag träffar. Jag kan bara inte vara uppkäftig fast jag inte gillar personen. Jag är så gott som alltid trevlig. Förutom åt de jag känner så pass bra så jag kan visa min surare sida. Haha... Nej men hoppas ni förstod vad jag menade.

Har du instagram?
Jag får väldigt ofta den här frågan och skäms alltid lika mycket när jag säger svaret - NEJ, jag har inte insta! Typ varenda person har ju instagram så känner mig lite efter. Och efter jag sett alla mina kompisar blivit beroende av insta så tycker jag att jag klara mig bra utan. Heh.

Favoritmärke på parfymer?
Alltså jag började använda dagligen parfym när jag började sjuan så jag har inte haft så många olika faktiskt. Men Calvin Kleins parfymer gillar jag. Sen har mamma en Vera Wang som doftar sjukt gott.
 
En av mina favoriter.

Har du någon speciell från 7:an, 9:an och 8:an som har speciellt fina kläder? Isåfall vem? :)
Njaa... Eller jag tänker nu kanske inte så mycket på vem som har snyggast. Men på sjuan kanske Nathalie och Ellinor. Åttan då....Hmm... jag vet inte! Typ Janina, Julia och Rebecca. Och nian då? Evelina, Julia och Pernilla. Typ något sånt! Nej men de flesta har nog helt fina kläder. :)

Vilket objektiv fotar du med? :)
Jag har nog bara det här vanliga "standardobjektivet" som följer med min kamera. :)

Hur bra är ditt självförtroende?
Måste nog säga att det är inte alls sådär på topp. Önskar dock att det vore MYCKET bättre. Visst vissa dagar så är det bättre än andra, men överlag är det inte så jättebra. Men tycker det har blivit mycket bättre sen i sjuan i alla fall. Och det är väl bra?! Men på en skala mellan 1-10 så kanske en...femma?

Tränar du och isåfall vad?
Haha piiinsamt! Ja fasade lite över att denna fråga skulle komma haha. Nää men alltså saken är den att jag träna inte alls lika mycket som jag gjorde förut. Då var det tre timmar dans i veckan, plus gymnastiktimmarna i skolan och några promenader i veckan. Nu är det bara en danstimme, en gy timme och någon enstaka promenader. Så känner mig väldigt otränad men ska försöka skärpa mig iaf tills hösten.

Lagar du denhär frågestunden för att du har tråkigt eller för att du på riktigt vet att du har läsare som undrar saker? Inte hate! :)
Alltså visst, jag hade lite tråkigt men jag får massa frågor hela tiden så ville ta allt i ett inlägg så. :)

Är du kär?
Haha jaaa då var det dags för den här frågan! Haha. Och svaret blir nog nej, jag är nog inte kär. Visst finns de som verkar lite extra intressanta men inget mer än det.

Nämn 3 snygga killar i 9:an.
Åjj voijj, ännu en till sån här fråga. Som jag skrev på förra frågan så gillar jag inte att svara på såna här frågor. Men om jag nu måste säga någon så säger jag väl typ, Willi, Janne och Jonatan.

Kan du lägga upp en bild på bloggen på dig utan smink?
Jaa men det kan jag väl nog fixa någon gång! Men inte nu när jag ser ut som en gris. Hehe...

Tkr du om paprikor?
Klaaart! Speciellt Paprikabella xD

Favoritoutfiten nu i vinter?
Jaa-a du..? Vet inte om du menade av mina egna men den här under är min favorit av mina egna vinteroutfits.
Den här outfiten var så enkel och bekväm men snygg på samma gång.
 

Favoritfrukost?
Alltså den bästa frukosten är ju nog bara att konstatera i södern där man får välja på sååå mycket gott. Jag älskar frukost! Men det bästa är nog en smörgås med massa sallas, gurka, tomater, ost och skinka. Sen plättar med nutella och honungsmelon. MUMS <3. Bacon är också gott.
 
En frukost vid Turkiet. Sååå gott! Dock glad jag inte hela den där smörklicken på brödet. Heh.
 
Vad var det bästa med år 2013?
Åjj hjälp vad ska jag svara på det här?!? Snälla hjälp mig någon! Det har hänt många bra saker år 2013. Men en sak jag kan säga i alla fall är att jag har fått så underbart fina vänner år 2013. Och så mycket roligt har jag fått uppleva. Tack allihopa för ett bra år 2013!
 
Vilket land vill du besöka?
L.A är ett ställe jag skulle vilja besöka. Okej inte för att det är ett land men whatever! Också Frankrike och Italien ligger högt uppe på listan.
På stranden i Side, Turkiet.
 
Vad vill du göra i framtiden?
Efter högstadiet blir det troligtvis gymnasiet. Sen efter gymnasiet skulle jag vilja ta någon sort av mellanår. Favoritämnena i skolan är geografi och engelska så något som lockar väldigt mycket är reseledare. Det skulle vara skitkul! Sen kommer jag hem tillbaks och så vill jag studera till estenom någonstans. Endera i Vasa eller i Sverige. Och förhoppningsvis har jag väl en pojkvän och vi bor kanske i Sverige eller här i trakterna. Typ något sånt. ;)
 
Favorit mat och färg?
Favoritmaten måste nog vara pappas goda grillbiff. Såååå gott!! Sen är tortillas också en favorit. Och för tillfället är kanske babyrosa och babyblått favorit färgen. Alltså ganska så ljusa färger.
Pappas goda grillbiff
 
Korv eller leverkorv? ;)
Haha vilket fråga! Kanske korv.
 
kan du göra ett inlägg med konfirmationsklänningar?
Jamen visst kan jag det! Kan göra det i ett skilt inlägg.
 
Singel?
Jepp!
 
Är du kär i nån?
Noupp!
 
Vad har du för kamera?
 Canon EOS 600D
 
Hur länge tänker du blogga?
Ingen aning faktiskt. Inte än hade jag tänkt sluta i alla fall. Kommer väl sluta när det inte känns roligt längre. Men ska nog blogga ett tag till, kommer vara så roligt att läsa allt då sen när man blir äldre, haha.
 
Vad äter du till middag, lunch, frukost, mellanmål, m.m?
Frukost: En smörgås och ett saftglas
Lunch: Skolmat
Mellanmål: Det jag hittar i skåpen, hehe. Nej men typ ett bröd, bullar eller något annat.
Middag: Mammas mat
Kvällsmar: Jag gillar att sätta mig framför TV:n och äta en goood smörgås + något gott till det. Jag skulle aldrig klara mig utan frukost och kvällsmat!
 
Killen me snyggast klädstil i sursik? En 7,8 & 9 ;)
Alltså jag kollar inte så mycket på sjuorna men åttorna typ Jocki och Käcko. Sen på nian så kanske Willi och Nikki (för att du matchar så braaa xD)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar