16 februari 2014

Tankar om Melodifestivalen 2014

Igår var det mellomys för hela slanten här hemma. Och jag måste nog säga att jag är gaaanska så besviken på årets artister och bara hela upplägget och programledarna. Jag tycker det bara blir sämre och sämre för varje år som går. Lite synd faktiskt. Det som varit så bra i alla år. Och hur i hela världen har de tänkt med programlederna? Alltså visst, de är ganska roliga ibland men de har liksom inte hela "konceptet" om man nu säger så. Det känns också lite som om de tänkt så att jamen i år så behöver vi ju inte ha något stort, vi var värdland för eurovision 2013 så nu lägger vi inte ribban så högt i år. Eller kanske är det för att de satsar så mycket på vinter OS (herregud vad hjärtat bultade när jag såg på damernas skidstafett igår, jag var så stressad haha) i år så de lämnar lite efter med mello-planeringen. Haha vem vet....? Nej men skämtosido. Jag är bara så besviken på då det inte finns några riktigt bra låtar i år. Jag tror det var för två år sen när Loreen vann, då var det ju JÄTTE många bra artister med som hade sjukt bra låtar.

Nu i årets tävling har jag knappt hittat någon favorit. Eller jo, igår fastnade jag för en låt lite sådär extra mycket. Busy doin' nothin' med Ace Wilder. Tycker låten får en på bra humör och så är det ganska häftig när den har tre olika musikstilar i en och samma låt. Så tummen upp för henne! Jag tror faktiskt hon skulle kunna komma långt i Eurovision som går av stapeln i Köpenhamn i år. Sen var ju inte Oscar Zia så pjåkig heller. Låten var verkligen inte den bästa och dansen passande inte numret alls - meeen söt är han ju! Hehe. Panetoz var också riktigt bra förra gången.

Vilken är er favorit hittills i tävlingen?

2 kommentarer:

  1. jag kollar faktiskt inte på melodifestivalen just för att jag tycker det är så överdrivet med alla dessa delprogram inför eurovision, hah! S¨jag kommer nog kolla på sista för att se vem vi skickar vidare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jahaa...vad roligt med någon som tycker lite annorlunda! Och finalen är ju nog nästan ett måste ;)

      Radera