10 mars 2014

Clinique foundation

~ Från Emotion 34,50€ ~
Sprang in till Emotion ikväll när jag var i stan, behövde nämligen ett nytt Foundation. Ni kanske kommer ihåg att jag köpte ett nytt bara för någon vecka sedan men färgen var heeelt fel (sådär gul/orange/röd, inte snyggt!) så ville ha ett nytt ett.

När jag var i Stockholm köpte jag ett foundation från Clinique som jag har varit sååå nöjd med. Den är bra på så sätt att den är inte parfymerad eller har något farligt tillsats ämne i sig. När man använder Foundation i min ålder, alltså att man har relativit ung hy, så är det viktigt att man har rätt Foundation. Om du väljer fel från början kan det leda till massa utslag, finnar eller acne. Jag rekommenderar att man satsar på en bra ett och så kan man istället lägga lite mindre pengar på t.ex ögonskuggor och sånt.

4 kommentarer:

  1. har också provat den där, superbra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaa verkligen!! :)

      Radera
  2. Har också den! Ingen storfavorit hos mig, tycker att den känns alldeles för tjock på ansiktet och färgerna e för rosa, haha. :) men om du tycker om den så e de ju bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa kanske lite för tjock tycker jag också men blande ut den med lite fuktighetskräm och det blev nog mycket bättre resultat. Kan hända att jag har lite för torr så då blir den inte så jämn... Färgen passar riktigt bra in på mig. Jag har jätteljus hy så... ;)

      Radera