3 mars 2014

Svar på fråga

Hur ska man handskas med hatare eller folk som talar skit om en?
 
Fick den här kommentaren alldeles nyss och tänkte att jag kunde svar på den i ett inlägg. Hoppas det är ok? Som bloggare får man oftast många elaka kommentarer och man får stå ut med massa skit. Dock har jag haft turen att inte få några riktigt hemska kommentarer som jag riktigt tagit illa upp för. Kan också erkänna nu på samma gång att jag är väldigt dålig på att säga emot folk och säga som jag tycker - vilket kanske inte är den bästa "egenskapen" man kan ha. Men om någon kommer och skriver åt mig något dumt så läser jag igenom kommentaren några gånger och inser att här är det avundsjuka rätt igenom. Man kan se så sjukt bra på sättet någon har skrivit hur de "känner sig". Som i vanliga fall är avundsjuka. Jag orkar inte slösa bort min tid på att läsa allt tråkigt, jag lägger min energi på något roligare saker istället. T.ex om du läser/får höra att "du ser ful ut". Dååå hör man att någon inte har ett bra självförtroende.
 
Tillbaka till din fråga då. För det första tror jag inte någon hatar dig. Och om du fått den uppfattningen av någon så kan jag gissa att det är från någon du inte alls känner eller inte känner så bra. De känner inte dig så hur skulle de då kunna hata dig? :) I skolan brukar det vara en hel del som stirrar på mig när jag t.ex har något lite mer "vågat" på mig (här på landet så är det inte så många som vågar sticka ut, ganska så tråkigt...) men jag bara går förbi och ser glad ut (oftast då, ibland är man ju på mindre bra humör hehe). Det är ju då inte direkt samma sak som du menade men jag förstår lite hur du menar. Jag tycker du inte ska bry dig det minsta. Det är säkert svårt men jag lovar att du mår mycket bättre om du tänker på dig själv istället för vad andra tycker och tänker om dej.
 
Tänk dig att någon säger något taskigt om dej som du inte gillar, och speciellt om du har fått höra från andra att någon snackat skit om dej, tänk då såhär; "har hon/han inget bättre att prata om än mig? Haha vilket intressant liv han/hon måste ha när de bara pratar om mig hela tiden." Hoppas du förstod hur jag menade, jag är inte den bästa på att förklara hur jag menar i text heh. Men att folk snackar skit så är ju ganska vanligt. Jag menar, alla har väl fått höra någonting dåligt om sig själv någon gång? Alltså skit bara i dem!! Det är mitt tips. Det är kanske svårt men hur skulle man orka leva om bara bryr sig om vad andra tycker och tänker om en hela tiden? Huvudsaker är att du vet sanningen (beror ju lite på om det handlar om ett rykte som har spridits...) och att du trivs med dig själv och tycker om dig själv. Ett sätt är att öva på ditt självförtroende. Bra självförtroende = du tar inte lika lätt illa upp när någon säger något taskigt om dej.
 
Hoppas du fick ett "svar". Ha det bra!!
 

4 kommentarer:

  1. men om du tycker det är tråkigt så kan väl DU sticka ut så att dom andra kanske också vågar sticka ut!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo jag vet... Ibland försöker jag men det känns så obekvämt på något sätt. På stan kan jag gå men inte i skolan. Vet inte alls varför det är så... Det är därför ni oftast för ganska enkla och tråkiga outfits, eftersom att jag inte vågar ta ut svängarna ;)

      Radera
    2. Bra inlägg Carro tycker inte jag kunde sagt de bättre själv i min egen blogg har också fått en del skit kommentarer i min egen blogg inte kommentarer som påpekar att ja e ful eller så men kommentarer som inte har varit speciellt roliga att läsa
      Men det e som du säger det är ju bara att skita i dom elaka orden :D

      Radera
    3. nej men roligt att inlägget uppskattades! :D och jaa, det är nog bara att skita i dem. Men mår så mycket bättre då om man inte bryr sig :)

      Radera