17 mars 2014

Vintage necklace

 
Har varit hos fammos hela kvällen. Trevligt som alltid. Pratade om allt mellan himmel och jord och plötsligt kom vi in på ämnet smycken. Jag älskar smycken och går hela tiden med något smycke på mig. Endera är det mitt hjärthalsband i silver som jag fått i dopgåva eller så är det min klassring. Förut gillade jag stora smycken med massa färger men nu ska det vara mest bara i guld och silver. Väldigt stilrent ska det vara helt enkelt. Så vi gick igenom fammos gamla smycken som hon inte använder mera och hittade massa fint. Fastnade med för det här. Det är verkligen jättefint på och inte för stort för min hals (som vissa halsband brukar vara). Ska dock putsa upp det lite men sen är det bara att börja använda det.

Roligt när man kan göra fynd i sin fammos gömmor!

2 kommentarer: