11 april 2014

FRIDAY ♥

AAAAHHH HELG!!! Även fast denna skoldag har varit allt annat än normal så känns det ändå fruktansvärt skönt med helg. Har ni några speciella planer? Själv ska jag bara ta det lugnt och inte göra något tråkigt, bara det som faller mig i smaken. Ikväll kommer i alla fall mina girls hit!

Ska jag berätta lite om skoldagen nu då? De flesta av er tänker säkert "neeej, jag orkar inte höra om någon tråkig skoldag" men jag tycker nog ni ska fortsätta läsa eftersom den här dagen var inte lika tråkiga som alla andra. Vi visste om att första lektionen så skulle vi få höra på någon sorts orkester som spelade blåsinstrument eller vad det nu var, men vi visste inte mycket mera. När vi hade satt oss kommer själva "orkestern" in och så säger de att vi ska stiga upp och komma och ställa oss framför dem. Mitt ansiktsuttryck var säkert som what?! Alla stod där helt förvirrade och bara öhhmm..okeeej...? Mittiallt börjar de spela Happy jag som står helt i chock. Lärarna hade ju sagt att vi skulle på en vanlig "konsert". Alltså lugn musik. De sa att vi skulle börja dansa och jag bara "nee vad är det här?". Jag blev så positivt överraskad och det var SKITKUL!! Låtarna de senare spelade var Katy Perrys låtar, The fox (haha omg vad jag stod och skrattade när de framförde den), Boom Kah, Marry me och massa andra låtar. Jag och Nilla stod längst fram och vi ville ju inte se ut som om vi hade tråkigt så (såklart!) shejkade vi loss! Efter 60 minuter av bara dansande och hoppande så var jag REJÄLT svettig. Jag hade oturligt nog en huppari på mig så jag var verkligen inte fräsch efteråt. Men det var verkligen en JÄTTEKUL konsert som gjorde min fredag rolig. Menade ju dö sen när vi skulle ha aerobic (blev dubbelt så svettig då, rann svett längs hela ryggen... och det där ville ni säkert veta haha). I början på sista lektionen så var alla militärkillarna (har någon något bättre ord?) där utanför skolan och stod... ööhhmm... vad heter det? Då de ska gå "marsch"? Haha jag är så dåligt på sånt här! Hur som helst så det var roligt att se på hur det går till. En väldigt annorlunda dag men sååå kul! Du gick nog miste om något nu Janina!

Värst av allt var nog att jag glömt både kameran och telefonerna hemma så jag var tvungen att låna Sannas telefon för att få några bilder. Men några suddiga bilder har jag nog att bjuda på! Och jag ser sådär lagom svettig ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar