15 april 2014

Mina tankar om denna ↓ video

Någon bad mig göra ett inlägg om vad jag tycker om den här videon och om jag tycker att det är modigt av henne att göra en sån här video. Mitt svar är då: Jaaa självklart är det modigt gjort av henne! Att ha så pass många läsare som hon har (vågade inte skriva hur många läsare hon har eftersom jag inte vet exakt hur många de är) och visa inför alla så kräver oerhört bra självförtroende. Tycker även att det är superbra av henne visa att kända personer har också sina brister och även de inte ser bra ut jämt. Hon har säkert fått ta emot massa elaka kommentarer men så stark som hon är så bryr hon sig inte så mycket.

Om jag skulle lägga upp en sån här video och få massa elaka kommentarer så skulle jag tro på allt vad alla säger eftersom att jag går inte så ofta utan smink. Jag är alltså inte van vid att vistas bland folk när jag är osminkad så jag vet ju inte riktigt vad någon tycker om mig när jag är utan. Det är väldigt skrämmande t.ex när jag vissa dagar inte orkar lägga någon foundation och går i skolkorridoren och så kolla någon på mig och jag tror att de stirrar på mig för att jag ser så hemsk ut. Innerst inne vet jag ju att de inte tänker så men min hjärna vill få mig att tro det. Så allt sitter nog bara egentligen i hjärnan. Nu när ni läser det här kanske ni tror att jag aldrig går utan smink eller vågar visa mig utan - men där har ni fel! Här hemma har jag inga problem alls att gå utan, inte heller vid mina kompisar. Men när det kommer till att visa sig för många jag inte känner så bra så vill jag helst ha smink. Känns lite som om att jag vill göra ett gott första intryck. Helt sjukt egentligen att tänka så. Alla ska ju ta en som man är. Med eller utan smink.

Kan ärligt säga att jag faktiskt börjat gilla mig själv lite mer. Då jag har mina sämre dagar (eller revedagar som Bella och Manda kallar det haha ;P) så undviker jag att stå framför spegeln och se på mig själv. Och det har hjälp faktiskt ganska mycket. Då jag har mina bättre dagar så tillåter jag mig att gå och titta i spegeln för då ser jag något fint i alla fall. När jag hade mina utslag så fick jag veta hur någons vardag ser ut för den som har acne. Det här låter väldigt dumt att säga men jag skulle inte må bra om jag såg mig själv i spegeln sådär varenda dag. Så för er som har acne; ni är så starka som inte bryr er om ett par röda prickar! Jag har aldrig gillat mina födelsemärken men efter att har surfat runt lite på nätet och hittat massa videor på när alla fina tjejer sminkar av sig och visar hur de egentligen ser ut så fick det mig att inse att de är inte heller så snygga utan smink. Det är inte bara jag utan det gäller allihopa. Visst, de finns de som ser superbra ut fast de inte alls använder smink men det är insidan som räknas. Kom ihåg det allihopa. Det är insidan som spelar roll, inte hur man ser ut och om man har någon finne hit eller dit.

Så för att sammanfatta allt. Blondinbella är jättemodig när hon visar den här videon! Kanske borde jag göra en egen någon gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar