17 april 2014

My day in Kokkola

Pjuhh! Hemma efter en låång dag i Kokkola. Kom redan hem vid sju-tiden men jag var så trött efter allt springande mellan butikerna så jag orkade inte slå på datorn meddetsamma. Måste säga att jag har haft en jättebra dag med Janina och Nilla i Kokkola.Var lite krångel med min tågbiljett eftersom pappa bokat fel (konduktören sa något konstigt på finska och jag fattade nada så jag blev sittande som ett frågetecken) men det löste sig. Kan också säga att vi fått stå ut med ganska mycket finskaförståelse idag så man kan säga att vi nog ändå varit i skolan och haft en finska lektion. Dock svarade vi tillbaka varenda gång på svenska så vår finska lärare skulle nog inte varit speciellt stolt.

Förutom det har dagen varit super! Träffade på Moa och Anna så vi satt på café en stund med dem. Hittade det mesta jag behövde men ett par vita byxor fattas ännu i min garderob. Var inne i varenda butik men ingen butik hade ett par perfekta vita byxor. Åååhhh jag kommer aldrig hitta några.... Kommer upp ett inlägg lite senare med vad jag shoppat. Men först - film och torsdagsmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar