22 maj 2014

22.5.2014

Hejsan allhopa! Idag är det en bra dag. Vilket är väldans tur eftersom ikväll ska vi ta och träffa de nya sjuorna. Ingen skulle ju vilja träffa en sur och gnällig Carro. ;-) Vi ska visa dem runt och så ska vi presentera oss inför dem och deras föräldrar. Att dansa på scenen går alldeles utmärkt men när jag ska prata är det betydligt värre. Ni som kommer dit och ska få veta er nya klass och er nya klassföreståndare så tror jag säkert är nervösa. Men lugn, jag är nog minst lika nervös jag också haha.

Idag har det väl inte hänt så speciellt mycket i skolan. Första lektionen hade vi egentligen kemi men ingen av oss förstod hur man skulle räkna linjens ekvationer (och allt annat vad det nu var) så jag frågade läraren om han kunde förklara åt oss. Så hela kemi lektionen gick åt att öva på matte prov. Andra lektionen så fick vi vara ute. Hade med kameran idag så det har fotats en massa. Lite bilder från dagen ser ni här under (btw jag tror jag har Finlands blekaste ben). Tredje lektionen skrev vi årets sista matteprov. Åh så skönt! Sen fick vi veta att vår klass INTE splittras till nian. Alla drog nog en lättnadens suck när vi fick veta det. Dock så lämnar Oliver vår klass. Verkligen jättesynd att någon lämnar klassen....

Nej nu måste jag äta något, öva prov och sen ska jag börja söka mig till skolan. Hoppas jag inte snubblar på scen eller att jag inte kommer på vad jag heter. Ba "eehh... de e jag som e... ööhh...jaaa...ehhehe..". Jag gör alltid bort mig så det skulle inte förvåna mig om det skulle hända.

12 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hihi ;P Nå jag e int så seriös jag hlr ;)

      Radera
  2. Varför ska Oliver byta klass?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ska till R- klassen... :( :)

      Radera
  3. Åt vilken klass blev du vänelev?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 7B. En väldigt bra klass tycker jag! :)

      Radera
  4. du sa int att de var jätte synd att Tim lämnar er klass xD varför inte det?

    SvaraRadera
  5. Anton e gullo ;)

    SvaraRadera
  6. Vitsi va anton e snygg så sexig altså

    SvaraRadera
  7. Du klarade ju allt jättebra Carro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nemen vad bra! Skönt att höra! :)

      Radera