12 maj 2014

Eurovision 2014

Någon ville höra mina åsikter om årets Eurovision, och eftersom jag är ett eurovisionsfreak så skriver jag mer än gärna mina tankar om bidragen här. Alla mina vänner typ hatar tävlingen (eller Jecka är väl ganska så förtjust i det) så jag har liksom ingen att vända mig till när det kommer till att diskutera Eurovision. Meeen jag har ju min familj! Vi alla är ganska så stora eurovisionsfantaster så jag sitter och diskuterar med dem istället haha.
 
Vill först börja med att ta upp det här med Polens bidrag. Eller egentligen vill jag inte ta upp det för jag får läsa om det på typ varenda blogg jag går in på och alla har så lååånga uppsatser just om det här med att det visa brösten eller urringningen så jag tror jag hoppar över det haha. Nej men jag tycker det är bara så fånigt att de gör så big deal av det. Blondinbella twittrade något om det här och väääldigt många blev så upprörda. Sen går jag in på Zara Larssons blogg och där läser jag samma sak igen, fast vad hon tycker om Blondinbellas åsikt. Men snälla kom igen, det är Polens bidrag och inte Sveriges så varför bryr de sig egentligen så mycket? Det är ju inte de som måste skämmas! Visst, det är väldigt osmakligt men varför göra så stor grej av det? Annars så måste jag bara säga att själva melodin fastnar i huvudet. Det är jätteirriterande haha.
 
Min åsikt om vinnaren då? Alltså redan då jag såg/hörde låten i inför Eurovision så visste jag den skulle vinna. Sen då jag såg hur själva numret var kunde jag bara inte låta bli att gilla denhär låten. Den är så mäktig och hon (joo jag vet det är en kar men han vill bli kallad hon) har en så fantastisk röst! Och som pappa sa så är låten en riktigt typisk James Bond låt. Någon som håller med? Det var ju inte min favorit men tyckte inte det var något fel på bidraget heller.
 
Mina favoriter i år var Grekland, Danmark, Finland, Sverige och Nederländerna. Greklands var något annorlunda än vad de brukar ha och låten får en att börja dansa. Och såklart var det ett plus i kanten att de var snygga haha. Danmarks låt kan man ju inget annat än att älska! Låttexten och melodin är så sööööt! Han låter verkligen som en kopia av Bruno Mars. Finlands låt var väldigt bra i år. Själv gillade jag det skitmycket och jag hoppades att den skulle vinna. Jag visste ju redan innan att den inte skulle komma så jättelångt så blev väldigt förvånad över att de hamnade på så bra placering. Måste ju nästan vara bästa placeringen sen Lordi vann? Hur som helst så gillar jag låten jättemycket och jag sjunger alltid med när den kommer på radio, haha. Sveriges låtar gillar jag varenda år så där har ni förklaringen till varför jag gillar Sannas låt haha. Nej men låten är fin och riktigt typisk svensk. Jättefint nummer hade de också lyckats med. Blev jätteförvånad över att de kom på tredje plats. Det var inte väntat. Och sist men inte minst Nederländerna. Tycker låten är en riktig Taylor Swift låt och den är väldig härlig att höra på. Tror jag fastnade för den för att den har lite country i sig. Gillar det. Roligt att de hamnade på andra plats. :-)
 
Nu mina åsikter om själva tillställningen. Jag tycker att danskarna hade lyckats förträffligt med showen! För att vara ärlig så hade Sverige väldigt tråkigt program förra året. Eller inte programmet men alltihopa levde inte upp till förväntningarna. Men i år... ÅJJ säger jag bara! Scenen, programledarna, underhållningen... jaaa allt var superbra arrangerat i år! Och alla bidragen var också mycket bra i år så hela Eurovision blev så bra. Nu hoppas vi på ett lika bra år nästa år då Eurovision går av stapeln i Österrike. Ska bli spännande att se hur de tänker arrangera det.
 
Vilka var era favoriter i årets tävling?


13 kommentarer:

  1. Men zara larsson och blondinbella får ju ha sin åsikt, precis som du få ha din.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo men det är ju klart! Det var nog så jag menade också :) men det jag menar och bara inte förstår är varför Zara börjar ta upp blondinbellas åsikt och börjar skriva sin åsikt efter den och kommentera vad hon tycker om blondinbellas åsikt. Alla ska ju få ha sin egen utan att någon ska börja kommentera den och ifrågasätta varför man tycker så. Nu var ju inte fallet så men ändå... :) men visst. Alla får ha sin egen åsikt

      Radera
  2. Tyckte också det var en typisk bond låt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa men verkligen! Har hört flera som också tycker lika nu sådär i efterhand. :)

      Radera
  3. Danmarks bidrag var min favorit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa den var ju bara fööör härlig!! ♥

      Radera
    2. Min lillebror har gått runt och nynnat på den refrängen enda sedan han hörde låten på radion, haha... Nej men det var trevligt att se vad du tyckte om årets ESC:)

      Radera
    3. Haha jaaa, det är ju förfärligt ;P

      Radera
  4. hahahahaha hemskahåkan Carro ja läst två första punktre å sen scrolla ja ba förbi e. I'm a huge fan of esc XDXDXD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Voijj Elin din skit ;P Som sagt. mina vänner hatar ESC ;)

      Radera
  5. Ååh Malta vaju nou för bäst :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa Malta var också riktigt bra, melodin fastnade huvudet. Var en riktigt skön låt ;))

      Radera
  6. vill inte haka upp mig, men du skrev ju att zara larsson kommenterade blodinbellas åsikt, nu kommenterade ju du zara larssons kommentar om blindinbellas åsikt?

    SvaraRadera