25 juni 2014

Konfirmations-snack

Det slog mig att alla mina vänner (plus mig) så är nu konfirmerade. Alltså S.K.Ö.N.T säger jag bara. Nu är det ingen av oss som måste på gudstjänst på söndagsmorgon, och det betyder att nu kan vi ha sleepovers hur mycket vi vill! Yey! Haha. Visst var det roligt på lägret men allt man skulle ha gjort innan var ju mindre roligt. Men det gör inget, för nu är det över! En annan sak som är skönt att ha över är att man behöver inte oroa sig för vilken klänning man ska ha haha. Kan säga att min klänning var ett sista-minuten-köp. Men den är väl helt okej. Kändes lite weird att komma med rosa när alla andra hade typ vitt. Meeen jag gillar att vara lite annorlunda och inte vara precis som alla andra. :-)
 
På tal om konfirmationen. (Hela min blogg handlar typ bara om konfirmationen nuförtiden). Jag har sökt som hjälpledare till nästa år. Eller mitt namn är på listan och jag är lite osäker om det är något för mig eller inte. De flesta jag frågat har sagt att jag ska såklart fara med, för det är en sjukt rolig upplevelse. Men samtidigt vet jag inte om det är riktigt min grej. Vad ska jag göra?! Tror jag inte ska tänka så mycket utan köra på det som känns bäst. Någon av er som varit hjälpledare?

4 kommentarer:

  1. Jag var ett år, året efter att jag själv blev konfirmerad :) helt trevligt nog men personligen tycker jag faktiskt att det är bättre om ledarna är läldre än bara ett år än konfirmanderna! Jag kände mig inte sådär jätte trygg i min uppgift. Typ hälften av konfirmanderna var mina vänner så det var svårt att hålla program och så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså just det där satt jag just och funderade på. Kanske man borde vänta ett år och fara året efter det istället? Egentligen känner jag inte alls många av de som ska vara nästa år så på så sätt skulle det inte kännas konstigt. Men som du ungefär sa, man har ju ansvar över dem så det kanske känns lite weird att vara bara ett år äldre? Men tack för dina tips! Uppskattades verkligen. :D

      Radera
  2. You're so gorgeous <3 I love all your looks!

    http://ledolcewonderland.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much, Beatrix! ♥

      Radera