19 juli 2014

HÄSTÖSKATA

Ikväll var hela familjen på middag till Hästöskata. Det blev som vanligt Skatahamburgare och en efterrätt på det. Var det gott då? Jamen ni ser ju bilderna! SÅ HIMLA GOTT!!! Desserten är nog den godaste jag ätit på länge. Jag som godisstrejkar har lite svårt för sötsaker men just denna kladdkaka hade saltanötter i sig - vilket var perfekt! Det blev inte sådär äckligt sött. Den desserten måste ni testa om ni åker dit. Hästöskata ligger vid en sjö (eller sjö och sjö... vet inte vad jag ska kalla det) och man kan på samma gång simma där. De har även en superfin stuga som man får hyra om man vill till exempel vara en heldag med sina kompisar och koppla av. Och då ingår det en superskön bubbelpool och en sååå stooor bastu. Jag har själv suttit där och jag kan säga att det är väldigt härligt. Men jag antar att det är väldigt dyrt också så nästa gång får väl bli när jag är rik, haha. Dream on Carro, dream on...

Syrran börjar bli lite otålig nu när jag bara skriver och skriver då vi egentligen ska kolla film, så ska avrunda nu. Hoppas ni haft en mysig lördagskväll!

4 kommentarer:

  1. Hehe, det här blev roligt, jag var åxå till höstöskata med familjen i eftermiddags och åt en skataburgare! ;) De har då sjuukt god mat och det är mysigt ställe! Desserten ser otroligt god ut åxå! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jahaa, vilket sammanträffande! ;) Jaa verkligen sååå mysigt!! Och maten är ju himla god...MUMS! Desserten var också jättegod kan jag meddela ;)

      Radera
  2. Får man nånting att dricka med för samma pris? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte riktigt om du menar med maten eller med att hyra "stugan", men jag antar att du menar maten. :) Och svaret är NEJ, man måste nog betala det skilt. :)

      Radera