5 juli 2014

Inspo - short hair

På måndag är det dags. Jag ska ÄNTLIGEN skaffa mig en ny frisyr!! Det blir kort hår denna gång. Bli inte förskräckta när jag säkert kort för jag menar inte kortkort utan axellångt. Detta har jag funderat på ända sen i april men ville inte göra några drastiska förändringar före konfirmationen då jag skulle ha uppsatt. Men nu. NU ska jag äntligen bli av med mitt risiga långa hår! Vissa säger åt mig att "NEEEEJ, klipp dig inte, du kommer bara ångra dig sen", men vet ni, det tror jag inte! Jag vet inte exakt hur mycket jag kommer ta men det får jag ta och se sen då jag väl sitter där i stolen.

Men frågan är ju mittbena eller sidbena? Jag har alltid kört på sidbena men nu vet jag inte om jag ska fortsätta med det eller prova mittbena. Det är svårt det här... Ser ni vilken som är min favorit? Någonting sånt hade jag tänkt mig. Vad tror ni om det? Gillar även håret högst uppe till vänster. Kan ju säga att det blir ju inte direkt lättare att kolla på massa inspirations bilder... (Alla bilderna är funna på google och på Kenza och Angelica Blicks blogg). Vilken av dessa frisyrer ovan tycker ni jag skulle passa bäst i? Det är alltid lika roligt att höra vad ni tycker!

18 kommentarer:

  1. Nejj klipp inte kort hår! Du är ju så sjuukt fiin med låångt! :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe tyvärr så blir det nog kort! :)) Långt hår är jättefint men jag är så trött på det och det är väldigt jobbigt att ta hand om på sommaren :/ :)

      Radera
  2. Jag hade ganska långt hår och klippte axellångt, ja ångrade mig inte alls! Det fick lite som en ny början, haha xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa men exakt! Roligt och fräscht ska det bli med något nytt! :D

      Radera
  3. laga mörkblond i topparna! 👍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag funderade faktiskt på något sånt men då är jag tvungen att börja bleka det och det skulle jag nog inte vilja göra. Det nöter så på håret... :/ Men fint skulle det vara! :)

      Radera
  4. Åh tror du passar jättebra i kort hår! Tycker mittbena på kort hår är jättefint, så det kan du ju prova! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi allt ta och se på måndag! ;) Kanske det blir totalt misslyckat? Nej men det blir nog säkert bra! Och troligtvis blir det mittbena! :)

      Radera
  5. Bilden i mitten längst till höger skulle du passa super duper bra i :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo det skulle vara roligt att färga det men som sagt så vill jag inte färga mitt hår så då är det lite svårt att få till den där blonda färgen. ;)

      Radera
  6. Tror att kort hår kommer att passar jätte fint på dig, kanske bättre än långt hår till och med . Hoppas du kör på längden som Kenza har, men med sidbena.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker själv att det långa håret så fick mig att se ännu kortare ut, vilket nu inte är så väldans roligt när man redan är så jätte kort. Jag trivs superbra i kort! :D

      Radera
  7. massa folk klipper axellångt nu, verkligen skitsnyggt. kommer passaej som handen i handsken! bilderna i mitten och den högst uppe till vänster är favoriter och lite blondare färg i topparna skulle inte heller vara helt fel. jag tror starkt på mittbena. go for it! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa jag tycker också det är jättesnyggt! :D Hoppas du tycker att jag passar i det också, heh. ;) Nej men jag är supernöjd och ångrar mig inte alls!

      Radera
  8. Den hårlängden är så fin! Tror du kommer passa bra i det! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa att den är!! :D

      Radera
  9. du kommer att tycka om sen att ha kort hår jag lovar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du tycker jag passar i det, hehe ;)

      Radera