30 juli 2014

Banan och choklad efterrätt

Ikväll har vi ätit en god efterrätt, och jag lovar det är världens enklaste recept! Du behöver endast några bananer, MASSA choklad (innan någon påpekar något om att jag godisstrejkar så kan jag säga att jag skippade det), glass om du känner för det och en grill. Du skär upp bananerna och lägger choklad över och sedan rullar du in det i folie och lägger det på grillen. Där ska det vara en stund - alltså tills chokladen har smält tillräckligt. Grillen får inte vara för varm så detta passar perfekt att göra efter man har ätit och grillen fortfarande är varm efter att man grillat t.ex. kött. Det är verkligen sååå enkelt att göra och en perfekt efterrätt nu till sommarn. Och för att inte tala om hur gott det är.... MUMS säger jag bara! Märkligt nog var det här första gången vi lagade det i sommar. Annars brukar vi laga det typ till varenda middag.
 
Om någon av er prövar detta kan ni väl vara snäll och skriva efteråt vad ni tyckte om det? Skulle vara roligt att veta vad ni tycker!

3 kommentarer:

  1. Hade man kunnat ut bananerna mot någonting annat ?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har faktiskt aldrig testat med någon annan frukt, men säkert kan man det! Det är bara att prova sig fram :D

      Radera
  2. vad andvänder du för redigeringsprogram för dina bilder och för denhär bilden men banan och choklad?

    SvaraRadera