10 augusti 2014

10.8.2014

Alltså ni anar inte hur tråkigt jag har det idag. Anna är på golftävling, Fanny är antagligen med Viktor eller och tränar, Victoria ligger typ och sover ännu, osv... Och här sitter lilla jag och sminkar mig fin för jag vill ut och fota. Alltså, jag har sminkat mig i onödan. ÅÅÅÅHHHHHH, hatar sånt! Fast i och för sig så tar en sminkning väldigt lång tid att göra så lite tid av denna dag har jag avverkat i alla fall. Hehe... Vad gör ni idag då? Hoppas ni i alla fall har en roligare söndag än mig! (Hahaha jag borde ha riggat upp en kamera här så ni skulle fått se... Jag satt och redigerade bilderna till detta inlägg och så, utan förvarning, slår en blixt ner framför huset och det bara dånar och brakar i hela huset. Jag blev SÅ rädd så jag seriöst föll av stolen. Hahaha. Min puls är ännu väldigt hög kan jag säga...)

Dagens makeup/ face look ser ni här under. Blev en VÄLDIGT extrem sminkning denna gång. Tänk att jag gick med såhär mycket smink varenda dag hela sjuan. Jisses säger jag bara! Det här är som en festmakeup för mig nu. På vardagarna använder jag bara foundation, ögonbrynsskugga och mascara. Det är sen när jag ska fota till bloggen jag gör mig lite finare. Tänkte att jag måste skriva det så inte ni tror att jag går såhär sminkad all the time.

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nemen tack så myki, Carolina! :D

      Radera
  2. Har du färgat dina ögonbryn då de alltid är så perfekt form och färg? :) Jääättefina! :*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej faktiskt inte! Men tack! Hehe ;) Jag brukar nog bara plocka dom den form jag vill ha och sen fyller jag i dom med samma färgs "skugga". Om du vill att brynen bara ska se fylligare ut men inte få någon starkare färg ska du välja en LJUSARE färg än din ögonbrynsfärg. Sen om du vill ha dina ögonbryn mörkare väljer du en mörkare färg. :) Mina bryn är inte såå mycket formade utan jag målar dem så att de ska åka lite högre upp. Om du förstår hur jag menar? :)

      Radera
  3. kan du göra ett inlägg där du visar hur du sminkat dig på dessa bilder? :)

    SvaraRadera
  4. Du är faktiskt riktigt söt med den sminkningen. Du ser mycket yngre ut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Haha fattar inte hur jag kan se yngre ut, brukar man inte se äldre ut med smink? ;P

      Radera