21 augusti 2014

21.8.2014

Idag, 21.8.2014, fick jag tandställning. Hemskheter. Hur i hela världen ska jag le nu??? Tror att Carro-smilet har just slutat existera... Tråkigt nog. Och HUR ska jag le på skolfotot?? Måste ta och ställa mig framför spegeln och öva på det lite senare... Mina tänder värker. Mitt huvud värker. ÅÅÅÅHHH blir galen snart! Och enligt flera personer kommer smärtan vara ännu värre imorgon. Fyyy och usch!

Kanske jag skulle sluta med det negativa nu och skriva något positivt som hänt idag? Gymnastiken var faktiskt ganska rolig måste jag säga! Vi skulle pröva på att hoppa häck (eller heter det hoppa häck, blir lite osäker nu...), och jag överraskade mig själv och klarade av att hoppa över alla UTAN att riva någon, OCH med rätt teknik dessutom. Stolt är jag, haha! Det var så fruktansvärt skönt att ha länkkiskor på gymppan så hade dem på mig resten av skoldagen. Verkligen sååå skönt med ett par bekväma skor!
Sweater - Code // DrDenim - Code // Skor - Inter sport // Väska - Code // Klocka - Halpa halli

6 kommentarer:

  1. En i min klass i högstadiet hade tandställning o ingen av oss andra reagerade nånsin på den. Hon har ändå glad o sprallig o jättevacker! Men då hon fick BORT tandställningen - Herreguuuud så vackra tänder hon hade! Var grymt avundsjuk o ångrade att jag tackat nej till tandställning :D Man måste lida pin för att vara fin, men lovar dig att ingen kommer tänka på din tandställning bara du är dig själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa alltså det ända jag tänker på då jag ser mig i spegeln är "det kommer bli sååå snyggt efteråt så håll ut bara". Haha! Men det är sant som du säger, ingen bryr sig riktigt om det. Det var bara första dagen jag satt med handen före munnen men nu bryr jag mig inte så mycket mera. Det är bara lite svårt att äta... Hehe. Men tack så mycket för den uppmuntrande kommentaren! Hjälpte mig väldigt mycket :D kram!

      Radera
  2. Vill säga tröstande ord angående tandställningen! Förstår att det måste kännas hemskt och man kan ju ana att det värker:( Jag var också "orolig" över smilet när jag började använda natt bettskena. Anledningen var att min underkäke är allt för långt bak i munnen. Jag har den ännu, och hoppas att den ger ett gott resultat! När man haft i den jättelänge känns det som om att tänderna vill ramla av. Men jag tror nog att tandställning är besvärligare...
    Apropå tänder, kommer ihåg den tiden då vi dansade och du berättade om hur de drog ut tänder på dig eftersom du hade för liten käke. Då tyckte jag och alla andra väldigt synd om dig, men förhoppnings vis hjälpte det!

    Alva Nygård hade tänkt fråga dig om var du/om du dansar för tillfället? Både hon och jag är på jakt efter en ny grupp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså du har också någon sorts tandställning? :) Jaa alltså det är ju verkligen inte kul, men jag har vant mig nu så det känns bättre. :) Egentligen, vad finns det att skämmas över? :) Och jo, jag minns nog. Dansen minns jag men inte att jag skulle stått och berättat om mina tänder. Haha!! Hur pinsam får man vara!?! xD

      Jag har pratat med Alva och vi har nog båda funderat på olika alternativ. Men inget känns direkt hundra, om man säger så....

      Radera
  3. Jag har haft tandställning sen 1:an och går nu på nian. När jag flinar med tänderna så håller jag alltid för munnen för att jag skäms. men man blir van vid att ha tandställning och till sist känns det som att man inte vet hur det känns utan tandställning. men allt ordnar sig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åjj hjälp, har du haft din så länge? :O Jaa då har jag verkligen inte något att säga till om... Om jag minns rätt sa de att jag ska ha min i ungefär två år. Det tyckte jag var länge men då du säger att du haft din så där länge så blev de två åren genast mycket kortare. Och som du säger, i början var det ovant men jag har nog vant mig redan :)

      Radera