6 augusti 2014

Kvällsdopp

Jag har aldrig riktigt varit någon badkruka, och kommer nog aldrig bli det heller! Fast i sommar har jag simmat ovanligt mycket. Dels för att det varit olidligt varmt (förutom i juni då det var värsta vintern) så man inte haft något annat val än att gå och doppa sig, men också för att alla andra i familjen har varit i vattnet och man själv stått på stranden och inte haft så mycket annat för sig. Dessutom har vattnet varit ganska varmt de senaste veckorna. Det brukar nämligen inte vara jättevarmt här i havet... Ikväll tog jag i alla fall årets första kvällsdopp! Tänk att jag inte gjort det tidigare i sommar. Fy skäms Carro! Det är så himla härligt, så svalkande och skönt. Känns som om man får rensat huvudet för en stund. Ikväll var det faktiskt ganska så varmt. Inte fööör varmt men inte heller fööör kallt. Utan perfekt. Synd bara att jag kom på det här med kvällsdopp nu då det är bara några dagar kvar av sommarlovet... :-(

Jag, Fia och Mommo kom alldeles nyss tillbaka till villan. Vi har varit ut och cyklat i mörket. I pyjamas. Haha. Pinsamt värre om någon skulle sett oss. Nu är jag jääättteeee trött så ska börja ställa mig till sängs. Imorgon väntar jag besök av bästa Anna, Fanny & Viktor! Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Kolla upp vad badkruka betyder :)

    SvaraRadera
  2. en badkruka är en som av olika orsaker hellre sitter på land än att vara i vattnet,så enligt mej är hon en badkruka

    SvaraRadera