5 augusti 2014

Makeup remover

Fick önskan om att göra ett inlägg om vad jag använder för borttagningsmedel - och detta är vad jag använder! Eller egentligen använder jag bara Aqualan nuförtiden... Då jag var till hudläkaren tyckte hon det var bäst om jag skulle sluta använda borttagningsmedel med massa kemikalier i och istället börja tvätta bort sminket med salvan Aqualan. Aqualan kan man använda till en massa saker. Till exempel till myggbett som kliar, ansiktskräm, ansiktsrengöring, fuktighetskräm m.m... jaaa som sagt till ganska mycket! Det bästa med denna är ju att den inte alls har några farlig ämnen i sig. Hur bra?! Men sen så tar det ju lite längre att få bort allt. Fast personligen så tycker jag nog att man ska lägga ner ganska mycket tid på att få ansiktet helt rent istället för att använda ett borttagningsmedel med massa parfym i som istället tar bort allt med en gång. Det förstör bara mer hyn... Med Aqualan får man också bort vattenfast mascara väldigt bra. Jag tycker ni ska testa denna! Brukar nog finnas på alla apotek.
 
Sen om man inte direkt har några stor hudproblem så kan jag rekommendera Dermosils makeup remover. Som alla andra Dermosils produkter så är de väldigt naturvänliga och inte har så jättemycket dåliga kemikalier i sig. MEN fast den är väldigt naturvänlig med råvaror från naturen så innehåller den ändå liiite farliga ämnen. Dock inte lika mycket som alla andra borttagningsmedel från Rimmel, Lumene, Loréal osv... Om jag skulle få skulle jag nog ännu använda den här. Den är jättebra på så sätt att den får bort all foundation på första gången och det lämnar inte kvar någonting. Dock är det himla svårt att få bort vattenfast mascara... Förutom det är det nog det bästa borttagningsmedlet jag testat! Men kom ihåg att smörja in ansiktet med någon fuktighetskräm efter att du tvättat bort sminket med detta sminkborttagningsmedel, det är väldigt uttorkande mot hyn. HÄR hittar du det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar