7 september 2014

Dessa höstkvällar...

Gårkvällen spenderades vid villan. Alltså vet ni hur mysigt det är där nu på hösten? Ganska kallt men hur mysigt som helst! Havet var spegelblankt så pappa, jag och Filip tog båten till ett ställe en bit från villan där det fanns en massa havtornsbär. Vi plockade en hel bytta full så nu har vi bunkrat upp inför hela vintern! Eller hösten i alla fall... Men usch så svårt det att plocka dom! Tar ju evigheter att bara fylla botten med bär, och jag som inte har så mycket tålamod när det gäller att plocka bär så är det inte så passande. Satt mest och åt dem. Hehe... Filip fiskade medans vi andra plockade. Han fick en liten abborre! Då vi kom tillbaka till villan spelade vi lite kort, satt framför brasan och så kollade vi på Fångarna på fortet. Myspys! Fast det bästa måste nog nästan vara hemresan... Jag älskar att åka bli när det är mörkt! Det är så himla mysigt och man somnar på direkten! Vad gjorde ni igår?

3 kommentarer:

  1. hejsan jag undrar hur du har fått fixat din header såå stor och bra? och hur lägger du bilder så bra om du tex lägger ett inlägg? jag är väldigt nyfiken hur du använder blogspot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig! Roligt att du frågar, det är bara roligt att vara till hjälp! :)

      Vi börjar med min header! Då du fixar headern (alltså på ett redigeringsprogram) är det viktigt att du ändrar storleken på bilden till den storlek det ska, så att den passar till den blogg. Där du ska laddar upp själva headern brukar det stå hur stor den ska vara. Svårare än så är det inte! :)

      Bilderna! Det här funkar lite på samma sätt som i headern. Då du redigerar bilderna ändrar du på samma gång storleken på bilden. De blir såklart sämre kvalité men om du vill få bilderna så stora som möjligt så finns det nog inget annat val. :) själv ändrar jag mina bilder till 900. Då du senare laddar upp dem i ett inlägg så klickar du bara på "ursprungstorlek". DÅ har du stora och fina bilder på din blogg! :)

      Hoppas du förstod något. Lycka till!

      Radera
  2. Du redigerar dina bilder så otroligt fiint :) vilket redigeringsprogram andvänder du? :)

    SvaraRadera