20 oktober 2014

20.10.2014

Gomorron. Vaknade alldeles just med halsont och en vidrig hosta som inte verkar ge sig. Jag har varit hostig sen ungefär två veckor tillbaka och det blir bara värre och värre. Vet inte om det är en ordentlig förkylning jag dragit på mig eller om det är på grund av stress. Jag har varit onormalt mycket förkyld i år, vilket är superkonstigt eftersom jag är den som inte brukar bli sjuk i första taget. Men om förkylningarna kommer pga. stress så förvånar det mig inte. Jag stressade alldeles för mycket under åttan, vilket förstås inte är bra och det vet jag. Det ligger så mycket hårt arbete bakom denhär bloggen så ni anar inte. Men det är ju inte bara på grund av bloggen jag varit stressad utan också skolarbetet är en stor del av det. Att vilja ha nior och tior i det mesta kräver oerhört mycket pluggande och det tar väldigt mycket tid av min fritid. Jag har liksom inte hunnit med allt som jag gjort förut. Att träna och röra på mig har hört till en av de sakerna. För man mår ju såå mycket bättre av att röra på sig. Mitt immunförsvar har med andra ord försämrats en hel del under det senaste året. Inte äns vitamintabletter (?) hjälper längre. Och då är det verkligen illa...

I skrivande stund sitter jag och smuttrar på varm choklad. Det varma dämpar hostan. Jaa för en stund i alla fall... Kände för något sötare att dricka än mammas alla konstiga häxdrycker hon blandat åt mig de senaste dagarna. Hon har experimenterat med allt från lakrits-smakande drycker till någon konstig blandning med ingefära. Den sistnämnda var inte alls så trevlig som den låter kan jag säga. Har ni några tips GODA (jaa den måste vara god, och den får INTE innehålla ingefära) varma drycker som man kan dricka när man har en jäkligt envis hosta? Måste ta och googla runt lite... Jaja, hoppas ni har en bra måndag!
Varmchoklad ur favoritmuggen. Vem annan än jag gillar Mumin-muggarna? Tycker de är ursöta!

12 kommentarer:

  1. Haha jag tycker också om Mumin-muggar ;) Men jag brukar dricka varmt te i alla fall :) Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria20 oktober 2014 16:17

      Jaaa visst är de söta!? Jag som annars inte är en te-fantast så har druckit tre koppar idag ur våra Mumin-muggar. Det blir ju liksom lite roligare då ;) och tack så mycket snälla du!

      Radera
  2. Jag gillar muminmuggarna! Önskar dock att jag hade börjat samla på dem för längesen... finns flera fina som inte säljs mer :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria20 oktober 2014 16:20

      Jamen precis, alla finns ju inte längre :| Vi har runt 8 stycken nu just men jag skulle gärna vilja ha flera söta muggar :) Kanske någon säljer på loppis de "gamla" muggarna?

      Radera
  3. Jag älskar muminmuggarna, troligen för att de har hängt med hela mitt liv! :)
    Just nu har vi 50-60 stycken, sjukt många egentligen! Räcker mer än bra haha..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria20 oktober 2014 18:57

      Man kan ju inget annat än att älska muggarna, de är ju så söta! Jag har alltid varit ett litet Mumin-fan så... ;) Men jisses. 60 stycken?! På riktigt?!? Ni måste ju har börjat spara redan för längesedan tillbaka? :)

      Radera
    2. Jo mamma började köpa dem för mååånga år sedan haha! :) Så vi har nog en stor samling nu!

      Radera
    3. Carolinahannamaria20 oktober 2014 22:41

      Va roligt att kunna välja bland så många olika muggar sen när man ska dricka något gott ;)

      Radera
  4. har man milennium muggen (den som såldes under slutet av 1999) så e man jätterik fö flera vill ha den till otroliga priser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria20 oktober 2014 18:59

      Det kan jag tro! De är ju så jättefina! :)

      Radera
  5. Då jag är förkyld brukar jag dricka varmt vatten med några droppar solhattsextrakt i. Det är en liten flaska som finns att köoas i de flesta butiker och det brukar nog hjälpa lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria20 oktober 2014 22:43

      Jag har druckit fyra olika sorters te idag och INGET har hjälpt, så tack så mycket för tipset! Ska ta och prova det imr :D jaa det vill säga om jag klarat mig igenom skoldagen...

      Radera