22 oktober 2014

22.10.2014

Godkväll, hoppas ni alla haft en bra onsdag. Min dag har varit riktigt rolig!

Började morgonen med att besöka Optima. Alla nior hade valt tre linjer som vi ville kolla lite närmare på. Jag valde kosmetolog, klädsömmare och merkonom. Merkonom-linjen intresserar mig inte så mycket utan det var nog mest kosmetolog-linjen och klädsömmare jag ville höra lite mera om. Jag har från och till funderat på att bli endera kosmetolog eller klädsömmerska men jag känner att jag ändå vill gå i ett gymnasium och få studenten. Även fast det finns kombi att välja på så tycker jag att det inte räcker riktigt till. Jag vill bli student och vill ha den där fina vita mössan! Dock blev valet ganska så mycket svårare nu då kosmetolog-linjen verkade riktigt intressant. Klädsömmerska intresserar mig, tråkigt nog, inte så mycket mera. Jag skulle inte orka sitta och sy så mycket som de gör. Så intresserad är jag ändå inte av att sy. Alltså VAD ska man göra EFTER NIAN? Har ju nästan lite panik och vet ingenting! Optima-besöket trodde jag skulle hjälpa mig till en viss del men jag tycker jag blev ännu mer confused. Optima verkar nog annars vara superbra så skolan är det då verkligen inget fel på!

Efter skolan stack jag, Manda och Bella till stan för att gå och käka middag på Friends & Brgrs. Skäms lite för att säga det här, men det var faktiskt första gången jag var och smakade deras hamburgare. Hur de smakade? Jaaa de var himmelskt goda! Ända minuset är att det är väldigt dyrt. Men det är det så värt! Hoppas man bara inte blir beroende och vill äta det flera gånger i veckan... Det blir nog ett väldigt dyrt kalas i sådana fall. När maten sjunkit ner kände vi alla ett litet sötsug så vi gick till Fredrikas och satt där och njöt av varsin bakelse. Vi kom även på världens bästa idé som vi borde föra vidare till elevkåren i skolan. Mamma kom sen och hämtade upp mig och så åkte vi iväg till loppis. Hittade tre fina fynd. Visar dom imorgon. Har ni läsare haft en bra lill-lördag?

1 kommentar: