26 oktober 2014

26.10.2014

Någon annan än jag som tycker att det är himla märkligt när vi ställt om klockan inatt? Vaknade redan kvart före nio (sommartid), så klockan blev ju bara kvart före åtta när jag steg upp. Och jag som ville ha sovmorgon! Tråkigt nog kunde jag inte somna om men istället började jag ställa mig inför dagen. Jag brukar vanligtvis inte orka göra mig fin på söndagar, jag har helst på mig myskläder och är osminkad. Idag var det dock en sån söndag som jag ville vara fin! Som tur hade Anna passligt att fota idag så jag stack iväg till hennes redan från morgonen och knäppte av dagens. Mamma och pappa kom sedan efter mig och vi åkte iväg till loppis.

På söndagar hör det ju till att äta massa onyttigt. Så vi bestämde oss för att ta hem pizza när vi ändå var i stan. Jaa det går ju jättebra med det här hälsosamma livet... I LOVE FOOOD, så äre bara! Problemet är ju att jag fick ny tandställning (eller ny och ny... de bytte den tunna tråden till en tjockare tråd) i torsdags så mina tänder är äckligt ömma. Och inte nog med det. Själva tråden som sitter fast i "metallbitarna" har dom limmat fast så att den vassa tråden sticker RAKT UPP I LÄPPEN! Hela läppen är helt uppsvullen! Kissie nummer två, typ. Nåå jag får väl vara glad över att pizza är väldigt lätt-tuggat. Tillskillnad från den skrapa honungsmelon jag åt igår...

Nu ska jag ta fram läxböckerna och sätta mig framför brasan. Senare ikväll ska jag till Jennifers för att fira henne. Vad har ni gjort idag?

3 kommentarer:

  1. Man vrider klockan en timme framåt mot vintern, så du vaknade kvart före 10 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej man vrider klockan bakåt retard

      Radera
  2. Klockan vrids alltid närmare sommaren, höst som vår!

    SvaraRadera