28 oktober 2014

28.10.2014

Hej bloggen!

Hemma från en helt vanlig skoldag. Dock kan jag inte riktigt släppa tankarna på skolan, jag har nämligen ett samhällsprov som jag måste öva på. Vi har om brott, straff, domstolen osv. Inte direkt min starka sida. Måste också hinna på häftis (en "fritidsklubb" inom församlingen) klockan halv sex. Det ingår i hjälpledarskolningen att man ska vara två gånger på häftis, och en av de gångerna ska man hålla andakt. När vi var på rippi tänkte jag alltid när hjälpledarna höll andakt "tur att jag inte måste hålla andakt, vad ska man riktigt säga?!". Än idag vet jag inte hur man håller en bra andakt. I fredags på hjälpledarskolningen skulle vi göra upp ett program med vilka saker en andakt ska innehålla. Mitt "program" är väl helt ok. Men den är i alla fall bättre än jag trodde den skulle vara. Hoppas innerligt att det går bra ikväll.

Över till något helt annat. Idag har jag på mig mina aztec-mönstrade byxor! Jag köpte dom i Stockholm FÖRRA HÖSTEN (!) och har faktiskt inte använt dom en ända gång sen dess. Minns dom var på rea och jag ville sååå ha dom, även fast de höll på att gå ur modet. De var alldeles för långa och jag tror det är orsaken till att jag inte använt dem. Men för några veckor sedan tog jag tag i saken och klippte av dom. Jag har ännu inte hunnit sy upp dem men ska göra det as soon is possible eftersom de kan resmas upp. Fick löjligt många komplimanger för byxorna - jag tackar och bockar för era fina ord! Vad tycker ni, mina läsare, om dom?
Tröja - Hampton Republic // Klocka - Marc by Marc Jacobs // Skor - Shoe shop // Byxor - Bik bok

2 kommentarer: