20 oktober 2014

Tips på pälsjackor

 
1 - H&M / 2 - H&M / 3 - Lindex / 4 - Lindex / 5 - Vila / 6 - H&M / 7 - ONLY / 8 - Lindex / 9 - Vila
 
Eftersom jag hade på mig en pälsväst i mitt förra "dagens outfit" inlägg så kan jag tänka mig att åtminstone några av er blev lite sugen på en (fusk) pälsjacka/väst, så jag tänkte det kunde vara roligt med ett inlägg där jag tipsar om olika pälsjackor. För alltså päls är ju sååå fint!! Jag har själv tre stycken pälsjackor. Dock tycker jag att den samlingen borde utökas lite till, hehe. En pälsjacka/väst kan liva upp vilken tråkig outfit som helst. Vi tar som exempel en helsvart outfit. Lägg på en brun, rosa eller vit päls och det blir genast mycket piggare och intressantare! Päls är dock inte det billigaste att köpa, även fast det är fake. Därför tycker jag att man ska kolla på olika loppisar eller bloppisar istället för att köpa en jacka som är runt 100€ som du bara använder några gånger per höst/vinter. Min vita pälsväst köpte jag på denna bloppis. Jackorna ovanför är, såklart, budgetvarianter. Det finns ju inget bättre än att shoppa billigt! Eller så billiga är det ju faktiskt inte. Men ska vi säga som så, de är billiga för att vara pälsjackor.

Vad tycker ni om pälsjackor? Hiss/diss? Och så undrar jag om just Du skulle våga gå till skolan/på stan med en stooor och mysig pälsjacka. Minns nämligen för något år sedan var jag väldigt rädd för att sticka ut för mycket med min stil och skulle ALDRIG satt på mig en pälsjacka, just för att det är ett så speciellt plagg. Så jag undrar hur tycker och tänker ni kring pälsjackor?

3 kommentarer:

  1. Hiss! :D Jag skulle hemskt gärna ha en pälsjacka i min ägo jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria21 oktober 2014 15:26

      Jaa men exakt, de är ju så snygga! Och framförallt sköna :)

      Radera