8 oktober 2014

Today's facelook

Istället för fina outfitbilder så får ni två suddiga mobilbilder på dagens makeup. Verkligen ingen märkvärdig sminkning utan gjorde den i all hast imorse. Kluddade dit först lite ljusrosa skugga och sen en ljusbrun skugga ut i kanterna på ögonlocken. Till sist böjde jag ögonfransarna och applicerade min favorit mascara Blueberry waterproof Lumene mascara (eller heter den så? Tycker det låter så konstigt i mina öron...). På tal om ögonfransar. Jag tycker att på senaste tid så har mina ögonfransar blivit sååå mycket kortare än vad det var förut. Vet inte alls vad som är orsaken till det men tror att det kan beror och på att jag använder vattenfast mascara, vilket jag inte gjorde förut. Någon av er som är expert på smink och vet varför dom blivit kortare? Håret har jag gjort med en vågig locktång. Tycker det passar superbra till mitt korta hår.
 
Har ni några frågor angående smink så är det bara att fråga! Är ju ingen expert direkt men tycker det är roligt att dela med mig av hur jag går till väga när det gäller smink. Måste också säga på samma gång att det är jätteroligt när ni tar er tid för att kommentera här på bloggen. Det är varje gång lika roligt när man loggar in på bloggen och ser att man har fått flera nya kommentarer. Det uppskattas verkligen!

9 kommentarer:

  1. Kanske lumene blueberry waterproof mascara, är ingen expert på smink jag heller men sliter ju såklart på fransarna om man böjer dem varenda dag

    SvaraRadera
  2. Vad har du för planer efter högstadiet och längre fram över? "Vad vill du bli när du blir stor ?"

    SvaraRadera
  3. Vad rekommenderar du, jag söker efter en produkt som minskar porerna.. vad ska jag köpa?

    SvaraRadera
  4. Hur ska man göra för att lägga kajal på ögonfransraden, som är inåt.. svårt att förklara..

    SvaraRadera
  5. Hur ser en bra höstsminkning ut enligt dig?

    SvaraRadera
  6. Kan du säga vad man kan ha på sig för smink, utan att det blir för mycket - så det håller sig naturligt?

    SvaraRadera
  7. Nöter det på ögonfransarna när man har mascara och sen tvättar bort det?

    SvaraRadera
  8. Hur ska man göra för att sudda ut bronzern?

    SvaraRadera
  9. Ögonfransarna mår inte alls bra av vattenfast maskara eftersom det finns starkare verksamma ämnen i vattenfast än i vanlig maskara. Man ska aldrig tvätta bort maskara eller smink med tvål och vatten eftersom tvålen torkar ut huden och fransarna. Man ska alltid använda sminkborttagningsmedel ämnad för ögonen för att sköta om borttvättningen på bästa sätt. När man böjer fransarna ska man böja fransarna innan man sätter maskaran på, fransarna bryts av ifall man har maskara på när man böjer dem. Ett knep för att få lite hållbarare fransböj är att hålla fransböjaren under varmt vatten en stund innan man böjer fransarna. Man ska också se till att silikonkudden i böjaren är tillräckligt mjuk och man borde byta ut den varje år. Om man vill få lite näring till fransarna finns franselixir att köpas, men för att de verkligen ska funka får man nog sätta 70-80€ på såna. Så därför är det bäst att verkligen sköta om de små håren, det dröjer flera veckor innan en ny frans växt ut. Några tips inte bara till dig, Carolina, utan också till alla dina läsare. Sprid gärna detta vidare så alla har chans att bibehålla sina långa, vackra fransar! :)

    SvaraRadera