6 oktober 2014

Träningsdax!

Efter dagens sjukt jobbiga jumppalektion, som var så jobbig så jag var nära att svimma och dö, så kände jag att nej nu Carro får du ta dig i kragen och börja träna igen! Efter en vecka med all inclusive och flera veckor utan träning på grund av förkylning så är jag rätt så otränad. Jag menar det syns både på kroppen och hörs på min andning (alltså ja, jag erkänner. Min JÄTTEdåliga kondition), men också pysket mår inte alls bra när jag inte tränar. Så nu är det dags att börja träna och få ett bättre och hälsosammare liv!

Ikväll ska jag, Fanny och Anna på ett pass på gymmet. Ett styrkepass. Hahah det kommer se så sjukt ut. Fanny kommer som värsta bodybildaren och orkar allt, Anna orkar väl det mesta, och sen jag då. Kommer ju ligga där på golvet och ba "jag orkar inte mer!!!". Har ni några tips på hur man ska klara ett pass utan att bli så vinglig och illamående? Snälla dela med er av tips så jag inte ligger där på golvet och spyr då sen.

Har på mig mina nya träningsshorts från Adidas som jag köpte i Turkiet.

10 kommentarer:

  1. Ifall du inte orkade hela passet såg du iaf snygg ut medan, diggar den gula toppen! Nu vet jag inte vad ni tränade men som tips tycker jag du ska lyssna på riktigt bra och peppande musik och försöka koncentrera dig på övningen, men samtidigt även lyssna på din kropp och inte ta i så du svimmar! Dock brukar det vara så att psyket ger upp långt före kroppen, så det är nog bara att kämpa på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack xD Den är från H&M! Toppen har små hål i sig så den andas superbra. Jaa alltså det är ju just det jag har problem med, jag kör på fast min kropp skriker nej. Jag gör ju inte heller saken lättare när jag sedan kollar på alla andra och ser hur lätt det går för dom. Då börjar jag på något sätt "tävla" med alla andra och min kropp klarar inte av det så pass otränad som jag är. Men tack så mycket för dina tips, uppskattas verkligen! :D

      Radera
  2. När de kommer till att träna på gym så går de no att göra allt men man kan ju ändra vikterna på typ alla maskiner så du kan ju allti ta de lättaste :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa alltså det är ju ganska pinsamt att ta det lättaste vikterna meeen jag orkar inte mer än så, så det är nog bara att köra på och hoppas jag blir starkare för varenda gång så jag orkar lite mera nästa gång. :))

      Radera
  3. jag är ju ingen expert! men det som jag tycker är viktigt är att man tar i sin egen takt och man ser till att man njuter och är glad! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där i sin egen takt låter bra ;) Har väldigt svårt för att ta det lugnt i början så jag blir alltid så fort trött. :/

      Radera
  4. Sku du kuna visa allt vad du köpte i Turkiet ?

    SvaraRadera
  5. Snygg outfit! Gillar, som Linnéa, den gula toppen :)
    Börja lugnt och öka därefter. Känn efter hur mycket kroppen verkligen orka och drick mycket vatten! Se också till så att du har ätit någon timme innan ni ska träna så det finns energi att förbränna. Sen tipsar jag om att börja konditionsträna först och styrketräna sen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Roligt att man kan se bra på gymmet också haha.

      Jag borde lära mig det, att jag inte kan börja köra 100% fullt ut i början, man blir ju så himla trött då. Problemet jag gör är att jag äter alldeles för lite före jag ska och träna eftersom jag är så rädd att jag ska få stickningar. Jag har alltid haft problem med stickningar. För minsta lilla jag äter eller dricker på de tre timmarna före jag ska träna får jag stickningar. Och på det viset blir jag också trött fortare. Annars tusen tack för dina fina tips! :D

      Radera
  6. Fina shorts! Du passar ju jätte bra i träningskläder och chill kläder! :)

    SvaraRadera