13 oktober 2014

Webshoppar

Jag fick en önskan om att göra ett inlägg med alla olika webshopar jag beställer kläder ifrån. Tråkig som jag är beställer jag bara hem kläder från de vanligaste webshoparna såsom H&M, Nelly.com osv. Men jag hoppas du hittar någon shop som är ny för dig! Och om ni har några tips på bra webshopar så får ni gärna lämna en kommentar och säga vilka just du gillar. Det är alltid lika roligt att hitta nya "butiker" att beställa ifrån!
 
Hos gina tricot hittar man ursnygga kläder! Allt från festklänningar till basickläder. Utbudet är ju inte det största men ack så snygga alla plagg är! Prisklassen är väldigt medel, alltså varken för dyrt eller för billigt. Minuset med sidan är att de ofta har slut på varorna. Dock beställer jag inte så ofta därifrån så det stör inte mig så mycket. Deras kläder är väldigt trendiga men har ändå en casual-touch. Det jag menar är att vissa sidor, t.ex Nelly.com, har mera high-fashion stil men GT har mera vardagsstil på kläderna. Gina tricots leveranstid är inte så lång utan kläderna kommer inom en vecka (i alla fall när vi beställt därifrån), och det är ett väldigt stort plus enligt mig.
 
Det är härifrån jag beställde min jumpsuit jag hade på avslutningen och i södern. Veckan före avslutning beställde jag hem den och två dagar före avslutningen fick jag den. Snacka om tur! Hittills har jag tyckt gott om sidan. Kläderna är verkligen superfina! De säljer mest sommarkläder men lite vinterjackor har de fått in. Priset är då igen ganska så högt.
 
Jag måste faktiskt erkänna att jag har inte beställt så värst mycket från Zalando. Beställde hem ett par skor härifrån (de skorna jag hade på mig i "dagens outfit" inlägget med den nya kappan) och de är verkligen av bra kvalitét. Zalando säljer både kläder och skor. Du kan hitta allt från festklänningar till stövlar. Och som jag sa så är kvalitén den bästa, men det gör ju också att priset blir högre. Om du vill ha ett par bra och snygga vinterskor tycker jag du ska kika in här, de har massa skor att välja mellan. Tror att jag ska ta och beställa hem ett par nya härifrån. Skulle minnas att leveranstiden var kort. Men är inte helt säker...
 
Nellys kläder är sååå fina! Kläderna är inte så värst "basic" utan är mera det här high-fashion jag snackade om. Jag brukar mest beställa skor från Nelly. Har storlek 35 i de flesta skor och eftersom Nelly.com är en av de få webshopar som säljer skor i storlek 35 är det härifrån jag beställer de flesta av mina skor. Har dock inte beställt på länge så det borde snart bli dags, hehe... Leveranstiden är väldigt varierande. Det beror lite på hur mycket du beställt också. Ibland kan det ta fyra dagar, ibland tar det två veckor. Från Nelly brukar jag även köpa festklänningar. Utbudet är superstort så man har väldigt mycket fint att välja mellan.
 
 
H&M. Mitt älskade H&M. Jag hoppas alla känner till H&M för jag kommer inte berätta mycket om sidan, eftersom jag tror de flesta (okej, alla) vet vad det är för butik. H&M är en webshop som har mest basickläder, fast på sistone har de också börjat sälja lite mera speciella kläder - vilket jag gillar! Minuset med shopen är att det tar så himla länge innan man får hem sin beställning. Ibland tar det ju till och med en månad! Kläderna är ju sjukt billiga, men då igen är ju inte kvalitén den bästa. Men men det skiter jag i, jag älskar ju H&M!
 
Sheinside har superfina kläder och när man kollar igenom hem sidan vill man ju bara ha allt! MEN låt dig inte luras av priserna som står med röd färg. Vi är ju vana med att när något står i röd färg på online shopar så är det nedsattpris eller på 70%. Så är det inte på denna sida. Alla priser har röd färg. Tänkte att jag måste skriva det eftersom jag själv blev helt i extas när jag såg alla priser med röd färg. Man tror ju att allting är så mycket billigare, men egentligen är det inte det. Kvalitén är piss så jag vet inte ens varför jag beställer härifrån. Jovisst, visst kläder håller ganska länge, men då igen andra plagg kan gå sönder redan första gången man använder plagget. Leveranstiden är typ två veckor, men då är ju frakten gratis. DET är bra!
 
 
Har någon av er beställt från Mango? Jag har faktiskt inte gjort det men jag var bara tvungen att ha med den eftersom de har SÅ snygga kläder. Prisklassen är mittemellan och jag har hört att kvalitén är mycket bra. Mango har väldigt stilrena kläder och liknar väldigt mycket Zaras kollektioner. Om du bor här i mina trakter så är det inte så vanligt att man beställer från just Mango, eftersom det är mest Nelly och H&M man beställer från, så om du vill vara orginell och inte se ut som alla andra tycker jag du ska beställa härifrån. Kläderna är verkligen ursnygga!!
 
 
Hoppas ni gillade detta inlägg! Något mer ni vill att jag tipsar om?

9 kommentarer:

  1. Min absoluta favorit just nu är Forever 21 (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh nej den shopen hade jag heeelt glömt bort! Har inte varit in och kollat där på evigheter... måste ta och göra det nu! ;)

      Radera
  2. Jag har beställt från Mango många gånger och har alltid varit supernöjd! :) Snygga saker till bra priser och supersnabb leverans direkt till hemdörren. Brukar få mina saker på 2-3 dagar. Enda minuset är att man själv måste betala frakten om man vill returnera nåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejmen allting låter ju väldigt bra med att beställa från Mango :) kanske man borde göra det då? Såg att de hade en hel del fina höst - och vinterkläder. Bra att leveransen kommer hem till dörren så man inte behöver åka långa vägar för att hämta ut det :)

      Radera
  3. Ett inlägg om killkläder kanske? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen vilken brilliant idé! Tack så mycket för tipset! :D

      Radera
  4. Vi brukar ibland beställa från ellos och sen en sida som heter sportsdirect :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ellos glömde jag helt bort att ta med i listan. Brukade beställa därifrån en hel del utekläder när jag var liten. :) sportsdirect har jag faktiskt aldrig hört talas om. Måste ta och checka in det! ;)

      Radera
  5. Något att tänka på är att DMretro har exakt samma kläder som finns på Ebay, bara att DMretro är ca 3 gånger dyrare. (Det kan bra hända att de köper in från Ebay och sedan säljer det mycket dyrare, ganska vanligt faktiskt).

    SvaraRadera