16 november 2014

10 saker ni inte visste om mig

Jag gör alltid rörelser med mina händer när jag pratar. Om jag skulle vara tvungen att binda fast händerna och försöka hålla ett föredrag på samma gång skulle det inte gå. Det känns som att orden fastnar långt ner i halsen och jag får dem inte ur munnen. Ibland kan jag till och med bli så frustrerad att jag börjar hoppa på stället eller dansa omkring.

När jag tycker något är knäppt är "MEH!" (med ett väldigt starkt H på slutet) det första ordet jag säger. Har hållit på med det i några år nu och det tycks inte släppa. Det är liksom ett Carro-ord om vi säger så.

Geografi är favoritämnet i skolan. När jag gick i lågstadiet trodde jag aldrig att jag skulle gilla geografi i högstadiet. Tänkte att det var alldeles för svårt för min hjärna. Men där hade jag fel! Geografi är ett ämne som jag verkligen satsar på och jag lägger ner mest tid på geo-läxorna. Förra lektionen när geografiläraren sa att vi skulle arbeta med kartor hörde man när alla suckade och ba neeej, själv satt jag och var helt ivrig och sa motsatsen - yeeesss! Förstår ni nu varför jag älskar att resa?

På senaste tiden har jag faktiskt funderat på att bli tandläkare, lärare eller flygvärdinna. Tre heeelt olika saker. Jag inte alls hur det kommer sig det där med tandläkare. Riktigt konstigt... Läraryrket förvånar mig dock inte. När jag var yngre lekte jag så gott som lärare varje dag (även fast jag bara hade osynliga elever). Minns att jag lagade massor av prov på datorn och det bästa var att rätta dem när någon inom familjen fyllt i dem. Jag fattar ännu inte hur alla lärare kan tycka det är jobbigt att rätta prov!?

Jag känner mig naken utan nagellack. Haha jag vet det låter sjukt men så är det, jag kan bara inte vara utan nagellack! Tror det har hänt sig endast tre (!) gånger detta år att jag varit utan. Naglarna blir gula om man inte applicerar ett "grundlack" före man lägger på färgen, vilket jag inte gör, så nu är mina naglar pissgula. Fint så.

Jag har fått höra att jag är väldigt bra på att hantera pinsamma situationer. Själv tycker jag raka motsatsen! Fast det kan ju bero på att jag typ skämmer ut mig hela tiden så jag är liksom van vid att komma på ursäkter och något vettigt att säga...?

Jag ogillar när någon (speciellt en vuxen) säger att jag ska bli något inom mode-branschen. Vet inte alls varför. Egentligen borde jag ta det som en komplimang men tycker det låter så himla ytligt och utseendefixerat och det är därför jag inte gillar den kommentaren så värst mycket. MEN era komplimanger är förstås en helt annan sak hehe.

När jag ställer in väckarklockan lägger jag den alltid på väldigt udda klockslag. Klockan 6: 50 är alltför tidigt och 6: 55 är för sent, därför ställer jag den på något där emellan. Som t.ex 6: 53. Någon annan som gör så?

Jag har superbra bildminne. Om jag får skryta lite? När någon börjar prata om t.ex en högtid på ett speciellt år får jag " en inre syn" hur det såg ut på platsen och vad alla hade på sig. Kommer ännu ihåg vilka sittplatser vi hade i lågstadiet och kan riktigt se framför mig hur alla personer rör sig på "bilden". Jag tycker det är jätteroligt när jag ännu minns så bra hur allt såg ut.

Jag har ALDRIG rökt, ALDRIG druckit alkohol och ALDRIG provat snus. Och förklaringen är enkel - det är så onödigt att lägga pengar på sånt som förstör hälsan. Men det är ju förstås bara min åsikt.

13 kommentarer:

  1. Vill inte förstöra dina framtids planer nu men man måste vara minst 165cm för att bli flygvärdinna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria17 november 2014 10:24

      Haha joo jag veeet... det är så synd :( Men man kan ju alltid drömma! ;)

      Radera
  2. Haha skämtar du?? :D skrev för några dagar sen ett inlägg "5 random fakta om mig" och där nämnde jag just det där med klockan! Min tal måste dock alltid vara jämna, så stiger upp 6:52 :P

    /Jennifer
    www.jenniifersplace.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria17 november 2014 19:45

      Påriktigt?! Vilket sammanträffande alltså! För mig behöver dock inte talen vara jämna, men ändå. ;)

      Radera
  3. Håller helt med om det sista, klok du är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria17 november 2014 19:56

      Folk i min ålder brukar ju ofta dras med att prova t.ex alkohol m.m - det är grupptrycket jag talar om. Även fast några av mina vänner röker så skulle dom nu aldrig tvinga mig att prova. Och jag själv känner verkligen inte det som ett måste heller :)

      Radera
  4. Tycker det är strongt gjort av dig det sista, själv skulle jag aldrig ens vela pröva något av det... Och vad får man ut av det? Lungcancer?
    Jag är jättedålig på att förklara mig när det hänt något pinsamt! Och att du skulle göra pinsamma saker väldigt ofta? Du som verkar så lugn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria17 november 2014 22:09

      Nää som jag sa, jag känner inget behov på att prova det bara för att andra gör det :) och jag lugn?! Tycker du det? Undrar nog i vilket sammanhang du sett mig då... ;)

      Radera
  5. Hahah känner såå igen mig på dedär me klockan jag stiger upp 06:47 ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria18 november 2014 19:51

      Haha jaaa visst är det märkligt?! ;D

      Radera
  6. Jag kan inte heller sluta att vifta med händerna då jag pratar:-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria18 november 2014 19:52

      Åh så bra, då är jag inte ensam om det ;)

      Radera
  7. Det går ju inte att prata om händerna inte är tillåtna :D Jag ställer också min väckarklocka på ett helt udda tal..

    SvaraRadera