1 november 2014

1.11.2014

Pjuuh! Kom hem alldeles nyss från en sju kilometers promenad i det fina vädret. Kände mig väldigt hurtig när jag kom iväg redan runt halv tolv. Snappade åt mina vänner en bild att jag var på promenix och fick tillbaks av fyra stycken att de låg kvar i sängen och typ snoozade ännu. Skärp er!! Klockan var ju ändå närmare tolv. Själv gillar jag inte att sova bort hela dagen så varje lördag vaknar jag mellan åtta och nio. Nice. Eller så inte.

Mamma och pappa stack iväg till villan så jag håller koll på min småsyskon. Hade ändå inget speciellt program idag. Nu i eftermiddag har vi byggt på vårt 1000 bitars pussel. Jag har inte byggt ett pussel sen jag var... typ tio/tolv (haha joo klasskompisar, det var meningen) år, så jag minns ju knappt hur man gör haha. Nää men jag tycker det är irriterande när man inte hittar några bitar som passar, jag blir så otålig. Pusslets motiv är världskartan och för mig som gillar geografi (speciellt kartor) är det riktigt passade. Man lär ju sig alla Afrikas länder igen, som jag redan hunnit glömma från lågstadiet. Hur är det möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar