22 november 2014

22.11.2014

Hej alla! Jag är supertrött. Steg upp redan klockan sju, och två timmar senare åkte jag och mina föräldrar iväg till skolan på utbildningsmässa (eller vad tusan det heter?!). Först serverades supergod frukost med pianospelande i bakgrunden. Faktiskt riktigt mysigt! Lite senare var det dags för att gå och bekanta sig med olika yrkesskolor och gymnasium här i nejden. Jag trodde det var denhär dagen det skulle bli klart för mig vilken skola jag ska välja. Men nej, det blev bara ännu svårare! Åååhhh blir ju gaaalen!! Det är tre olika gymnasium, PG JG och TG, som intresserar mig mest och alla lät så bra himla bra. Kan jag få lite hjälp?!? Det var också en föreläsare på plats och han var verkligen jättebra på att berätta om sin karriär. Mycket intressant måste jag säga.

Nu ska jag läsa lite broschyrer vi fått under morgonen och sedan ska jag klicka igång en film. Idag ska jag bara slappa men kvällens planer har jag inte hunnit tänka på. Är väldigt trött så få se om jag orkar någonstans. Vad ska ni hitta på denna vintriga lördag? Ska ni kanske ge er ut på stan och inhandla julklappar?
Dagens selfie. Idag körde jag på lockigt hår, vilket inte händer så ofta nuförtiden. Är så himla lat!

2 kommentarer:

  1. Hej! Nu vet jag att det rent praktiskt sett inte är det bästa alternativet, men om du ens lite har funderat på att söka till TG, så gör då det! Jag går själv där och jag kan helt ärligt säga att jag inte skulle kunna tänka mig att gå i något annat gymnasium och jag har inte ångrat mig en sekund! Jämfört med JG och PG så är TG ett litet gymnasium (jag vet inte om du tycker att det är positivt eller negativt?) men TG är en så himla fin och bra skola. Alla kan prata med alla och lärarna är fantastiska. Jag vet ju inte hur det är i JG och PG, men en sak kan jag garantera, och det är att du kommer att göra ett fruktansvärt bra val om du väljer TG! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria22 november 2014 20:24

      Hej på dig! Jaa alltså det är verkligen klurigt med alla dessa skolor. Igår var Topelius gymnasiet inte alls ett alternativ men efter utbildningsmässan kom jag på helt andra tankar. Hittills har jag bara hört gott om TG (mamma berättar heela tiden om hur bra det är där, hon var ju nämligen lärare där förra året :) ) och det verkar vara en bra skola. Men som jag sa - alla gymnasium är bra på sitt sätt! Åååhh det är så svårt! Men tusen tack för din kommentar, fick absolut lite hjälp på vägen :D

      Radera