8 november 2014

8.11.2014

Sköna lördag. Vaknade som vanligt väldigt tidigt, blev redan halv åtta imorse. Känns som om jag varit uppe hela dagen, och klockan är bara ett. Hur ska jag orka vara upp resten lördagen? Kanske jag borde söka mig ut? En promenad skulle sitta fint. Började i alla fall morgonen med morgonmål och medans jag plöjde igenom en hel del bloggar. Det är nog det bästa det - myskläderna är på, det är mörkt ute, gott morgonmål, tystnaden i huset... Ah det är så himla fridfullt och jag kan verkligen slappna av!

Resten av lördagen har också varit väldigt lugn. Syrran ville baka pepparkakor, så det blev pepparkaksbak! Myyys. Fick faktiskt lite julfeelis. Tycker egentligen att man inte ska baka pepparkakor (eller julpyntta) före december, allting blir så himla tidigt då, men i år blev det visst ett undantag! Gott att få äta pepparkaksdeg hehe. Det är ju ändå det som är godast. Mommo kom också och hjälpte till att baka. Kul! Men nu undrar jag. Har någon av er varit lika knäppa som oss och bakat pepparkakor i redan början av november?

6 kommentarer:

  1. Va mysigt! :D
    Nej, jag har inte bakat pepparkakor, men pyntat lite har jag faktiskt gjort! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria8 november 2014 18:42

      Jamen det var det! :D
      På riktigt!? Har du tagit fram julgranen också eller? ;P

      Radera
  2. Ni har ett sådant fint kök!
    Hoppas pepparkakorna blev goda :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria8 november 2014 23:34

      Joo pepparkakorna blev riktigt goda. Fast degen var ännu godare,hehe. Och nemen tack! Ska hälsa det åt mamma och pappa ;P

      Radera
  3. Det första jag gjorde när första snön kom var att springa och köpa pepparkakor. Ahh de är ju så goda!! Hembakade är ju förståss bäst! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria10 november 2014 07:55

      Haha njaa, degen är ju nog förstås hundra gånger godare ;P och absolut. Hembakade är bäst!

      Radera