17 november 2014

Barnvakt

Gokväll folket! Ikväll och inatt sitter jag barnvakt åt brorsan. Mamma, pappa och syster är iväg på raijttantaijtta och är borta tills imorgonkväll. Syster ska operera armen så det var tvungen att åka lite längre vägar än bara in till stan. Vet inte om jag berättat här på bloggen men jag kan berätta kort. Som ni vet håller Fia på med redskapsgymnastik, och bara ni hör det ordet kan ni säkert föreställa er vad som hände. Hon landade fel och armbågen hoppade ur led så hon fördes med ambulans till sjukhuset. Varför hon måste opereras imorgon är för att armen inte blev helt återställd. Hon kan fortfarande inte få utsträckt sin arm utan den är lite krokig så läkarna konstaterade att det är bäst att försöka operera igen. Vi ska hoppas de kan göra något så att den blir rak igen. Inte så roligt att ha en krokig arm resten av livet... Lycka till imorgon systeryster!

Jag och brorsan har just lagat kvällsmat åt oss och nu ser vi film. Eller jag tog en liten paus för att blogga. Flitig barnvakt alltså, heh! Hoppas att han somnar snart så att han inte stannar upp hela natten. Som tur kommer mommo hit och sover så hon får hålla koll på honom. En trotsig lillebror är inte lätt att se efter. Ni som har småsyskon vet vad jag talar om! (PS. Glöm inte "undersökningen jag har här på högra sidan av bloggen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar