9 november 2014

Filmtips - If I stay

Hörni. Jag fick en ny favoritfilm igår. If I stay - så sjuuuukt braaaa!!! Lite pinsamt att säga det men jag har redan hunnit se den tre gånger. Ups... Men den är ju så bra! Jag har faktiskt läst båda böckerna och när jag hörde att en film skulle komma så tänkte jag att nää-ä den slår nog inte böckerna. Men vet ni, filmen var faktiskt lika bra som boken. Hur ofta händer det? Den var jättesorlig och jag grät igenom hela filmen. Bara jag tänker på den skulle jag kunna börja gråta. Som ni hör är jag jätte känslig när det kommer till filmer. Mina vänner tycker att jag är så himla löjlig när jag mittiallt kan börja snyfta haha. Tillbaka till filmen. Slutet kan jag säga att var ganska dåligt. Eller på ett sätt slutade den väldigt bra, men på ett annat sätt väldigt dåligt. Svårt att förklara utan att säga för mycket. Jag hoppas i alla fall att det kommer komma ut del två, för ettan var ju riktigt super! Har någon av er sett den? Och isåfall, grät ni lika mycket som mig? Tror faktiskt inte det är möjligt, haha. Filmen får helt klart fem stjärnor av mig!

8 kommentarer:

  1. Den filmen vill jag se! Visste inte att det fanns böcker också!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria10 november 2014 20:01

      Jaa du måste verkligen se den! Och jo, det finns också böcker. Värd att läsas :D

      Radera
  2. Vad heter böckerna? ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria11 november 2014 10:30

      Om jag stannar heter första boken, och andra heter När jag lät dig gå :)

      Radera
  3. om du gillar sorgliga filmer kolla in "a walk to remember" verkligen en jääätte fin film och sevärd! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria12 november 2014 15:53

      Den har jag faktiskt sett över fem gånger, hehe... Superbra, verkligen! Grät otroligt mycket i den också. ;)

      Radera
  4. Ojoj låter som något jag bara måste se! Any chance att man sku få pojkvännen övertalad att se denna på vår filmkväll, knappast haha :D

    /Jennifer www.jenniifersplace.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria12 november 2014 15:56

      Japp, det måste du! Jomen den passar nog både killar och tjejer, så tycker du nog ska få honom övertalad. ;) Och om inte, läs boken! Minst lika bra :)

      Radera