28 november 2014

Pepparkaksbak

Two pictures from a cozy evening with my friends.
 
Denna dag har varit låååång. Jaa det känns så i alla fall! Har hunnit med så himla mycket. Imorgon kommer jag dock berätta mer om dagen i detalj, eftersom jag typ somnar snart. Klockan är mycket och jag vill sova. Fast först vill jag berätta om vad jag sysslat med ikväll! Jag har nämligen varit på bloggjulfesten för att hjälpa Karolina med fotograferingen. Sjukt kul! Men som sagt jag berättar mer sen. Vi var färdiga runt halv sju och Karolina var snäll och släppte av mig vid Annas. Jag, Anna, Fanny & Viktor åkte senare iväg till Supermarket och köpte pepparkaksdeg. Det tog ett tag att hitta degen men fick tag på den tillslut. Och tur var nu det, annars hade inte vår pepparkaksbakskväll (underligt ord) blivit så lyckad. Vi tänkte det kunde vara roligt att hitta på något "juligt" att göra tillsammans eftersom vi inte ska ge varandra några julklappar i år (no money, you know) - och då passade pepparkakbakskväll perfekt! Vi bakade inte hos Annas utan vi fick skjuts av hennes snälla storebror hit till mitt. Alltså vi har haft en sån mysig kväll! Dock var jag inte till så stor hjälp när det kom till bakningen, gav upp ganska snabbt eftersom jag hade ätit mig mätt på degen. När vi bakat klart kollade vi igenom gamla bilder och videor på oss. Alltså verkligen såå kul men jag fattar inte hur mamma tänkte när hon valde kläder åt mig. Alltså no comments. Hur som haver. Hela kvällen har varit superkul, vi har det så roligt när vi är tillsammans! Skrattet tar aldrig slut!

2 kommentarer:

  1. Sorgliga är ju att pepparkaksdegen är godare än själva pepparkakorna! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria3 december 2014 16:18

      Jaa men det är ju det! Jag kan gott och väl erkänna att jag äter mer deg under hela julen än vad jag äter pepparkakor. Hehe ;)

      Radera