3 november 2014

Tips på julfestklänningar


13 - H&M   //   1 , 2 , 3 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 14 , 15 , 16 , 17 , 18 - Nelly.com   //   4 - Dmretro

De två sakerna jag snöat in mig på just nu är päls och paljetter. När det kom till valet av julfestklänning blev det ju, såklart, en paljettklänning. Jag har aldrig haft jättemycket paljetter på mina julfestkläder genom åren, just för att det fort kan bli för mycket. Men i år var jag fast besluten om att det var en paljettklänning jag ville ha. Jag har tittat på flera fina men den jag köpte igår passade konstigt nog (XS på damsidan brukar bli alldeles för långt) så valet föll på den. Är dock inte hundra procent säker ännu om jag ska ha klänningen eller beställa efter en annan som jag kikat på... Jaja, jag får se hur det blir! Spets är ju också väldigt fint. Passar bra till jul. Att ha en vanlig, enkel, snortight, svart klänning funkar också hur bra som helst. Addera till massa häftiga accessoarer, sätt upp ditt hår i en cool frisyr och då har du genast skapat en snygg, men enkel, look! Det behöver inte alltid vara så mycket för att få det intressant.

Något man kan tänka på före man ger sig ut på stan/ kollar in olika webshopar är att veta vad det är för klädsel man söker. Om du inte har det påklart blir sökandet väldigt svårt. Börja med att fundera om du vill ha klänning, kjol och topp, jumpsuit eller byxor och en festtopp. Om du t.ex vill ha en klänning ska du sedan fundera på formen. Vill du ha en klänning med långa armar eller kanske en "tubklänning"? Sen är det färgen du ska fundera på, och därefter så är det bara att bege sig ut på stan/nätet för att hitta din julfestklädsel. Lycka till med sökande!

6 kommentarer:

  1. 14 skriker åt me att ja ska köp den. Lyckligtvis har ja redan en xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria4 november 2014 07:39

      Haha jaa den är väldigt fin ;) men bra att du har en redan, Elin. Känns skönt att ha det överstökat om man säger så. ;)

      Radera
  2. Kan du länka nummer 10 jag hittar den inte :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 november 2014 15:24

      Jaa jag håller med om att det inte är det enklaste att hitta det man söker på Nellys hemsida. Så mycket kläder att gå igenom! :) Här är i alla fall länken: http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/oneness-1115/shoulder-sparkle-dress-230363-14/ Såg dessutom att den var nedsatt med 40%. Inte illa... ;)

      Radera
  3. Tack för tipsen! Gillar speciellt #16 :)
    Shoppar du inför bloggarjulfesten? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria8 november 2014 23:21

      Roligt att inlägget uppskattades! :D

      Nej jag shoppar inför julfesten i skolan. Skulle varit jättekul att gå på bloggarjulfest men eftersom det var 18 års åldersgräns kan jag tyvärr inte åka.... :(((

      Radera