14 december 2014

14.12.2014

Och så börjar söndagen lida mot sitt slut... Har haft en väldigt lugn och skön dag förövrigt. Inte mycket bloggande, joo jag är medveten om det. Men jag har bestämt att på söndagar behöver jag inte blogga. Klart att jag inte måste göra det inne i veckan heller men det känns bättre att vara "obloggad" på en söndag. Det är ju ändå den dagen jag är som mest ofräsch. Skitigt hår, hemmakläder, osminkad... jaa men ni fattar! Dessutom går hela dagen åt att kolla filmer och serier så jag har ju inte tid att uppdatera. Hehe... Även läxorna tar mycket tid.

Idag har jag faktiskt inte bara suttit inne och jäst. Började morgonen med en promenad till fammos följt av den traditionella lördags-fikan. Alltså jultårtor i mitt hjärta♥ Resten av denna söndag har jag spenderat vid pappas kontor. Städade i ungefär två timmar och sen gjorde jag mina läxor. Jaa det låter kanske mysigt att sitta helt själv i ett kontor med massa julbelys men njäää, så var inte fallet. Frös som bara den. Satt dessutom och väntade två, väldigt långa, timmar på att bli hämtad. Men från den positiva sidan fick jag mycket gjort i läxväg. Jaa förutom det där arma finska brevet jag borde skriva. HATAR att jag skjuter upp saker och ting. Jag måste ju ändå ta tag i det förr eller senare. Förut var jag riktigt bra på att göra allting vartefter, jag hade till och med ett schema för mina läxor. Men nu har jag bara blivit lat och orkar inget. Uschdå. Skärpning Carro!

Hur har er dag varit? Hoppas ni i alla fall haft en härlig helg! Och hörni. Imorgon ska ni hålla utkik. Då är det dags för en tävling! Spännande va?!
Motiverande bild. Inte sant? Dock ser det inte såhär prydligt ut när jag väl har kommit igång med läsandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar