17 december 2014

17.12.2014

YAY, FINALLY WE GOT SOME SNOW!! Det var väl på tiden va? Hoppas det hålls ända tills julafton.

Skoldagen har förövrigt varit riktigt bra. Men det är hela veckan före jullov, vi chillar mest på lektionerna. Första lektionen hade vi matte (motivationen av att ha mattelektioner är mycket högre nu än vad den var för någon vecka sedan, kan det bero på att provet gick förvånansvärt bra?), andra lektionen var det dags för film på modde. Men före det blev filmtittande överraskade vi vår hissa- /rella- /samhällslärare. Hela klassen hade gått in i hennes klassrum på rasten och sen när nästa lektion började och hon klev in i klassen stod vi där och sjöng Last Christmas (9A:s favoritlåt) och gav en chokladplatta. Gissa om hon blev glad! Resten av skoldagen var också mycket lugn. Tillval var på schemat och jag hade tyska. Vi kahootade (ni vet det där "spelet" man spelar på språklektionerna?) en stund och sen såg vi Kalle Ankas jul. Mys! Nu kommer vi till det roligaste (eller sorligaste enligt mig) på hela dagen. För er som inte går/har gått i Sursik så har man ibland gymnastik nere i Sportis, och då kan ni ju nog nästan räkna ut att vi var tvungna att gå på utsidan. På den färska snön. För att komma ner till dörren är det typ en brant "sluttning" man måste gå ner för. Jag hade mycket hala skor och jag kände på mig att dehär kommer verkligen inte sluta bra. Och vad gör jag? Jo jag känner att benen börjar ge vika, jag ränner neråt och landar på BAKEN MITT FRAMFÖR DÖRREN. Nu har jag flera hål på min nya svarta byxor och en miljon blåmärken. HUR LYCKAS JAG? Mitt humör blev i alla fall tusen gånger bättre sen när vi satte igång med dansen. Denna gång hade vi discodans och HERREGUD VAD KUL DET VAR!! Jag har aldrig skrattat så mycket under en danslektion. Att jag hade en discooutfit gjorde saken bara ännu roligare. Rörelserna var ju bara föör coola! Avslutade lektionen med knytkalas. Bra onsdag!
Poseposepose haha... Men försökte faktiskt leva mig in i discodansarnas värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar