9 december 2014

9.12.2014

Hej på er mina underbara läsare! Mår ni bra? Usch jag blir så trött av detta mörker... Vill ha lite sol, tack! Som tur blev det inte en jobbig skoldag. Skulle verkligen inte klarat av det. Är så trött. Det måste ju gå ett virus nu ALLA är ju sjuka. Först hade vi finska och eftersom vi har så bra lärare går lektionerna otroligt snabbt. Tycker finskan har blivit mycket lättare nu än vad det var förra året. Eller kanske är det för att jag är mera uppmärksam och vågar fråga mer? Jaja hur som haver. Andra lektionen hade vi matte. Vi fick ut våra prov och jag är så j*kla nöjd!! Kände redan flera veckor innan provet att det kommer gå åt skogen. Jag kunde inget, INGET! Menade ju få en chock när jag läste 9½. Jag ba WHAAAT!?!? Resten av dagen hade vi tillvalslektioner. För mig stod handarbete på schemat. Det blev en väldigt lång diskussion om självständighetsbalen och alla fina klänningar. Vår lärare hade ingen bild på min favorit så hon sa att jag skulle söka upp den på nätet, men hittade ingen. Jättekonstigt med tanke på hur fin den var. När vi inte fann någon bild kollade vi istället igenom heeela programmet. Riktigt kul att få gå igenom alla klänningar en gång till och se sånt man missade. Såsom Selänne haha. Jag fattar ännu inte hur vi kunde missa honom.

Nu är maten klar, måste kila. Efteråt ska jag ta en promenad till fammos och faffas. Frågesport och jultårtor står på schemat!
Jag, Ella och Ellinor (som är bakom kameran) handarbetade medans vi kollade balen. Jag håller på med en grå college!

4 kommentarer:

  1. Vem har ni i handarbete? Annika?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria9 december 2014 20:27

      Joo :D

      Radera
  2. vem har ni som finskalärare? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria9 december 2014 20:28

      Leena :)

      Radera