23 december 2014

Jultårtor och glögg

... är det bästa med julen! Jag skulle bra kunna äta FEM jultårtor på raken. Så goda tycker jag de där! Och MYCKET plommonmarmelad ska det va'. Åh blir ju helt vattnig i munnen bara jag tänker på hur mumsigt det är, haha. Jättesynd att de är endast "tillåtna" att ätas på julen. Igår hade jag över Anna och Janinorna på glöggkväll (eller ska vi säga jultårtekväll?). Riktigt trevligt. Tror det måste bli en tradition. En sak jag måste tillägga innan jag återgår till julpyntandet är att jag blir såå sur när någon säger att det heter julstjärna istället för jultårta. DET HETER JULTÅRTA, förstår ni? Julstjärna är ju den där blomman man har på julen. Men jag anklagar er inte, ni som säger att det heter julstjärna. För några år sedan sa jag det också men då blev jag tillsagd att det inte heter det så nu är jag livrädd att säga fel. Nää skämtosido!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar