1 december 2014

My wishlist 2014

 
 
~ Pälsjacka ~
Alltså jo, jag har redan en svart pälsjacka men den börjar bli för liten (köpte den när jag gick i femman) så det skulle sitta fint med en ny. Helst en grå eller svart. Päls är så varmt och skönt nu när vi går mot ÄR i kallare tider, så jag lär nog behöva denna under hela Januari och Februari. Kanske även Mars.
 
~ Väska ~
Jag är tyvärr besatt av väskor, så därför skulle det inte sitta helt fel med en till. Helst en grå, har dille på grått just nu. Det behöver då verkligen inte vara en dyr väska, så länge den är snygg och rymmer min skolböcker.
 
~ Smink ~
Nytt smink är jag verkligen i behov av. Jag har ännu kvar smink från lågstadiet (kanske sen fyran? Jag hade ju ingen användning för det då så det lämnade och skräpa i badrumslådorna) och känner att det skulle behövas lite nytt. Kanske mest ögonskuggor. På mina gamla skuggor har datumet gått ut för längesen. Och det spelar ingen roll vilket märke det är!
 
~ Klocka ~
Vet inte om jag är i så jättestort behov av en ny klocka eftersom jag har ganska många redan, men tänkte om tomte får för sig att köpa en till så är det en i rosé guld jag helst av allt vill ha. Jag har redan en silver och en guld så därför passar rosé ypperligt till min samling.
 
~ Kameratillbehör ~
Efter prao-veckan hos Du&Vi så känner jag att det skulle vara roligt med lite ny utrustning till kameran. Det är ju något som jag har användning för i flera år framåt och som verkligen behövs när jag driver blogg. En extra blixt och ett par ljusboxar vill jag allra mest ha!
 
~ Stora örhängen ~
Jag har inte ett par enda fina stora örhängen och det är verkligen något som saknas i smyckessamlingen. Kanske helst i silver (det behöver verkligen inte vara äkta!) eftersom jag är mer en silver-tjej än en guld-tjej. Fast egentligen är jag inte så kinkig när det kommer till smycken. Det mesta går hem hos mig!
 
~ Odd Molly kofta ~
Det här är väl ändå det jag önskar mig mest - en Odd Molly kofta! Och det ska vara det där typiska "Odd-Molly-mönstret", inte en enfärgad. Dock vet jag inte riktigt vilken färg jag vill ha... Rött är jättefint NU TILL JUL men inte kanske efter julen då man är trött på allt rött, då är kanske mörkblått bättre. Hmm... Svårt att bestämma sig...
.....
 
Detta är min önskelista för i år! Eftersom halva släkten läser bloggen så tänkte jag det kunde vara bra om jag visade vad jag önskar mig. Är inte så förtjust i när jag får sånt jag verkligen inte behöver. Men såklart jag är tacksam över vad jag än får! Det är ju gemenskapen som är viktigast. Men ändå känns det ju lite onödigt. Vad är högst uppe på er list i år?

4 kommentarer:

  1. Ett 35mm vidvinkelobjektiv från Canon...åh, alltså jag dagdrömmer om det hela tiden! Dock kan jag glömma det redan nu, kostar där mellan 500-600€..så synd då kamerautrustning ska vara så dyrt!

    Fick en extern blixt förra året (430EX II) + en bouncer, och det har hjälpt mig sååå mycket under vinterhalvåret kan jag säga. Förstår inte hur jag klarade mig utan den förut haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria3 december 2014 16:24

      Att kamerautrustning/tillbehör ska vara så hiskeligt dyrt!! Alltså verkligen inte kul. Och som bloggare behöver man ju också bra utrustning :) Vad kostade blixten? Skulle verkligen behöva en sån nu när det är så mörkt både ut och inne...

      Radera
    2. Den kostade ungefär 280€ då, men den är säkert billigare nu då det har gått ennu ett år! :)

      Radera
  2. Hur många läsare har du per dag?

    SvaraRadera