10 januari 2015

10.1.2015

Hej på eeeer och trevlig lördag! Har varit utomhus med katterna och busat i snön. Pappa tog fram sparkstöttingarna (vad heter dom på högsvenska?) så jag och syrran var och sparkade en bit. Riktigt bra sparkföre nu, det går hur lätt som helst! Läst har jag också gjort idag. Nattläger läste jag ut igår (om ni går i Sursik är det ett måste att läsa den, man känner igen flera saker) och jag började meddetsamma på en ny bok. Det är roligt att läsa! Filmer är också väldigt bra men det som är speciellt med böcker är att man kan ha sin egna bild om allt. Hur personerna ser ut och miljön. Och för mig som är en "bild-människa" är det roligt att få göra sin egna bild. Om ni förstår hur jag menar?
 
Kvällens planer? Anna och Janina ska komma hit ut till landet och så ska vi ut och motionera. Jag och Anna är riktigt taggade men det är däremot inte Janina. Hon påstår att det är jättetråkigt att vara ut och gå. Likadant tycker syrran. Jag förstår mig verkligen inte på dem, det är ju skönt och på något sätt lugnande. Senare ska vi kolla film. Surprise haha! Vad hittar ni på ikväll då?
Brukar ni vara ut och "sparka" på vintrarna? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar