1 januari 2015

NYÅR 2014

Nyårs-dressen fyndade jag på loppis för ynka två euro, är den inte söt?
 
Nyåret firades hos Anna med tjejerna (jaa plus Viktor haha, stackarn var tvungen att spendera nyåret med åtta knäppa tjejer). Vi hade trerätters middag; Räkor och avokado till förrätt, till varmrätt blev det köttfärsbiffar med klyftpotatisar och Mustapekkasås, och till efterätt Cheescake. Jag stod för klyftpotatisarna och såsen. Middagen blev en succé och vi var alla mätta och belåtna flera timmar efter. På tolvslaget sköt vi raketer, vandrade runt i kvarteret och beundrade grannarnas fyrverkerier. Under kvällen spelade vi Alias (ett spel som resulterar i väldigt många skrattanfall), gick igenom det gångna året och hade det bara riktigt trevligt. Och jo!! Jag får ju inte glömma att berätta hur första godiset jag åt efter 365 dagar smakade. Jag var så upp i varv när jag ÄNTLIGEN skulle få äta godis igen (nyårslöftet ifjol var att godisstrejka ett år). Hur det smakade? Jaa alltså besvikelsen var/är stor... USCH VAD ÄCKLIGT GODIS ÄR!! Tror faktiskt att jag kommer fortsätta mitt strejkande ett tag framöver. Någon som är med mig? I år blev nyårslöftet att inte sitta vid datorn så mycket som jag gjort under 2014. År 2014 var helt klart värsta året i mitt liv så jag hoppas på att det nya året för något bra med sig!

10 kommentarer:

  1. Hur har du klarat att godis strejka?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria2 januari 2015 16:08

      Jaa-a du... det kan man undra ;) I början var det sjukt svårt men sedan tyckte jag att det gick hur bra som helst. Nu, efter att ha ätit en påse plockgodis med mina favoriter, så tycker jag att jag inte känner det där att jag MÅSTE ha godis varenda helg. Jag känner snarare att jag klarar mig bra utan. Alltså det går om man vill! :)

      Radera
  2. Svar
    1. Carolinahannamaria7 januari 2015 12:07

      Taack ska du ha Felicia! :D

      Radera
  3. är viktor nån släkting eller vän? ;) sjukt snygg e han!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria7 januari 2015 12:22

      Viktor är Fannys pojkvän så såklart e han min kompis ;)

      Radera
  4. Fanny och viktor är så söta ilag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria7 januari 2015 16:56

      Jaa visst är dom! :D

      Radera
  5. precis så kände jag också när jag smakade godis igen efter att ha varit utan i 3 år. Nu tycker jag tyvärr att godis är gott, till viss del, men skulle inte gå och köpa det frivilligt speciellt ofta, finns nämligen det som är mycket godare :D

    SvaraRadera
  6. så söta ni är allihopa - nylon rocks ;))

    SvaraRadera