12 februari 2015

12.2.2015

Hemma dag idag. I skolan har haft friluftsdag och jag kände mig väldigt krasslig imorse så jag kom hem när de andra åkte iväg. Jag har fått en massa gjort och det känns SÅ skönt! Samhällsprovet vi har imorgon har jag så gott som läst färdigt på och det betyder alltså en lugn och ledig kväll utan stress. Härligt! Då är det bara tre prov kvar innan vi tar sportlov, och det ska jag nog klara. Jag tror det är enormt viktigt att man bestämmer sig för att det SKA gå. Man får inte ha en negativ inställning, det förvärrar bara saker och ting. Istället för att tänka att "usch jag hatar att läsa på prov, det är så jobbigt, jag orkar inte" så brukar jag tänka såhär "vad roligt att få lära sig nya saker! Hoppas jag får användning av dessa kunskaper snart eller i framtiden". Låter väldigt cheesy men det går löjligt lättare!

Nu ska jag chilla chilla chilla framför en film och äta chips. Estrella Manhattan med sourcream and Onion är bäst! Har ännu inte hittat en chipssort som slår den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar