2 februari 2015

I want to travel all around the world

Pictures from my vacations in Turkey, Denmark, Germany, Canary Islands and Belgium.
 
Jag älskar att resa. Vill resa MASSOR i framtiden. Jag är inte den personen som gillar stora kända städer (såsom Paris, London, Barcelona, Berlin osv.), visst de har sin charm men jag fastnar mer för mindre städer och byar. Jag har flera ställe jag vill besöka. Grekland. Spelar absolut ingen roll var, hela landet verkar så vackert! Istanbul. Jag sa att jag inte gillar storstäder men Istanbul är en stad jag vill besöka. Så mycket som pappa har talat om det så förvånar det inte mig. Italien. Åhh vill smaka äkta italiensk mat! Los Angeles. Alltså vem vill inte besöka till LA!? Vill åka på en roadtrip genom hela USA. Tänk vad mycket fint man kunde fota. Tyskland. Eftersom jag bott där när jag var liten så skulle det vara superkul att åka dit igen. OCH att få tala tyska vore roligt. Danmark/Köpenhamn. Jag var till Danmark för ungefär tre år sen men vill dit igen. Så härligt land! Har jag annars berättat om när vi satt på samma café som kronprins Frederik? Detta var ju bara några länder/städer jag vill besöka, om jag sedan har möjligheten ska jag resa JÄÄÄTTEMYCKET!

Sådär på tal om allt resande. Imorgon åker jag och ungefär 20 stycken elever från nian till Seinäjoki på "utbytesresa". Vi tar tåget dit imorgonbitti. Ska bli kul! Vi är dock bara där ett dygn men sen följer våra utbyteselever med hit tillbaka och är här till fredag. Så fullspäckad vecka blir det. Lite stressigt, men roligt. Ska försöka fota mycket så jag har bilder att visa er sen. Vet inte alls hur det ska gå, är inte alls bra på finska. Nåjaa... huvudsaken är att jag blir förstådd!

2 kommentarer:

  1. Kan du berätta mer om när du bodde i Tyskland? Spännande :)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle också jätte gärna vilja läsa om det, men bara om du vill förståss! :) jätte fin blogg.

    SvaraRadera