24 februari 2015

Dinner at Rosso

Ikväll har vi haft en familjekväll i Kokkola. Först åt vi middag på Rosso följt av en timmes bowling. Låter säkert jättetrevligt i era öron men i mina är det bara tråkigt. Pappas försök till att få mig att skratta åt alla hans skämt går mig på nerverna. Men förutom det var det väl okej. I guess. Åt en såå god efterrätt på Rosso. Färsk varm kladdkaka med glass är perfection. Sen att jag fick flera strikes och att jag kom på andra plats i bowlingen gjorde kvällen lite roligare. Haha jag låter väldigt nedlåtande men såhär känner jag inför alla familjeaktiviteter vi gör.

Sminket är borta och pyjamasen är på. NU ska syrran och jag ha filmkväll! Myys. Hoppas ni alla haft en bra tisdag!

8 kommentarer:

  1. Tycker du skall lära dig att uppskatta familjekvalité och ta vara på den. Många många som inte får uppleva det och jag blir väldigt ledsen av att läsa att du tycker så här.. Synd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria25 februari 2015 16:00

      Ja visst är jag glad över att jag har en familj som jag känner mig trygg i och en familj som "fungerar som den ska". Vet ju inte i vilken ålder du är, om du själv upplevt tonåren eller inte, men det är ganska vanligt i min ålder att känna såhär. Att man inte vill umgås med familjen, att det är tråkigt. Inte alla ungdomar är så men just nu råkar jag vara en sån person. Självklart uppskattar jag min familj, hoppas att du också uppskattar din!

      Radera
    2. Även om du är väldigt liten så ville jag bara påpeka och upplysa dig om hur viktigt det är att uppskatta sin familj. Sen när du växer upp och börjar komma in i vuxenlivet så kmr du förstå och det är då försent att se tbx på tiden då man var ung och inte uppskattade tiden man fick med familjen. Den dagen dina föräldrar inte finns (kan va redan imr, u never know) så vill jag nog se hu bra de sku kännas och hur mkt helre du sku ha vari me kompisarna än familjen... ;) bara en tankeställare och hoppas du tål lite kritiska råd för framtiden. ;) Nå jag hoppas att då du växer upp lär dig att inse och kmr förstå ;)

      Radera
  2. Men vad roligt att du kom tvåa och åt en supergod efterrätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria25 februari 2015 15:49

      Jaa alltså efterrätten var SÅÅ goood... :D

      Radera
  3. du ska inte klaga på att ni har en massa familje aktiviteter, vissa har inte råd med att göra sånt här och vissa har inte föräldrar som är lika närvarande som dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria25 februari 2015 15:56

      Det är inte det jag klagar på, att vi hitta på saker hela tiden, utan att mamma och pappa vill ha med mig överallt. Jag tror nog att du någon gång under din tonår känt att du inte vill hänga efter dina föräldrar hela tiden som ett litet barn. Jag är 16 år och får hitta på vad jag vill på kvällarna. SÅ känner jag just nu. Ibland känns familjeaktiviteterna roliga men ibland vill jag hellre sitt på rummet och kolla film.

      Radera
  4. Förstår PRECIS hur du känner, själv är jag likadan! Man har inte alltid lust och ork att spendera dagen med familjen... Trots att man uppskattar dem till 100%. Det kan kännas löjligt att vara i deras sällskap när man hellre skulle vilja vara med några vänner. Och oftast fattar föräldrarna att man inte är så på att vara med dem, och låter en själv bestämma ibland.

    Hoppas du får ett fortsatt trevligt sportlov :)

    SvaraRadera