3 mars 2015

Favoriterna i Sveriges mello 2015

Måns är min favorit av favoriterna! (Och även mammas favorit eftersom hon kollar detta klipp om och om igen och jag ba öööhhmm okeeej...). När jag fick höra att han skulle vara med i årets Melodifestival blev jag lite sådär "nåjjig", jag menar HUR ska han kunna göra en bra låt när han redan har gjort två bra låtar. Minns ni Cara Mia och Hope and glory? Jag var typ tio år (om jag inte minns helt fel) och var helt kär i honom. Haha! Så hade liksom inte riktigt jättehöga förväntningar i år. Sen när låten började spela blev jag fast på direkten! Häftig show och superduper bra låt, vad mer kan man begära? Gillar country-stilen i låten. Påminner lite om Avicii. Jag hoppashoppas att han vinner!!
 
JTR kallar jag Sveriges One Direction. Alltså jag tycker de är läskigt lika. Deras låt låter exakt som en 1D:s låt. Eller är det bara jag som hör det? Nå hur som helst. Dom har en show (superviktigt!) och kan verkligen sjunga. Låten sätter sig fort i huvudet och man börjar sjunga med. Sen är de ju väldigt snygga också. Hehehe... Har inte så mycket mer att kommentera. BRA är de i alla fall!
 

När man hör Dinah Nahs låt Make me la la la tillförst låter den tråkig och man bara neeej vad är det här för låt?? Men sen när refrängen sätter igång så rycker man till på något sätt och får värsta feelisen. Make me la la la är ju ganska lätt att sjunga och även denna melodi och text sätter sig i huvudet på en gång. Låten påminner om Ace Wilders låts Busy doing nothing när det växlar mellan lugnt och riktigt upptempo. DET gillar jag! Och dansarna är ju bara föör coola!


Detta är mina favoriter i år! Vilka är dina? Såklart jag också gillar Eric Saades låt MEN den är inget extra. Även Samir&Viktor hejar jag på men jag blev så sjukt besviken på låten. Den låter EXAKT som Success vilket är lite jätte tråkigt! Fast de bjöd ju verkligen på sig själva och låten passade dem mer än bra. Vi ska hoppas de går till finalen!
.....
 
Och angående förra inlägget. Det var inte meningen att reta upp så många som det gjorde. Många uppfattade det som att jag tror att de gör ett oseriöst framförande, vilket jag inte alls tror att de gör! Klart dom gör sitt bästa. Jag är ju inte dum heller och inte fattar det! Sen också att jag skulle skämmas för PKN:s bidrag skrev jag aldrig. Jag var ju inte heller riktigt tydlig men det jag menade var att jag skämdes för ALLA bidrag i final. Att en var utklädd till en farao tycker jag att gick lite överstyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar