17 april 2015

17.4.2015

FREDAG!! Superskönt. Medans alla mina andra vänner är i stan och roar sig på den årliga vårmarknaden så sitter jag här hemma och roar mig med en bok. Jag  h a t a r  marknader. Så mycket folk och trängsel. Dessutom säljer de inget vettigt. Jaa förutom laktrisremmarna - alltså såå goda!Ända roliga med marknader är att man får se lite annat folk än bara de man umgås med i skolan, kanske eventuellt hitta nya bekantskaper. Det har hänt för något år sen kan jag säga. :-)

Förtillfället, som sagt, så läser jag en bok. Älskar att läsa! Som ni säkert redan vet vid det här laget. Just nu läser jag boken Systrar som jag lånat av Anna. Jättebra hittills, helt klart en Carro-bok! Boken av John Green som jag läste för ett tag sen läste jag aldrig ut. Den var så himla seg så orkade inte fortsätta. Varför liksom sätta tid på en tråkig bok? Jag har märkt att jag är en sådan person som kan läsa eller se en film fast boken/filmen är helt ok (eller nästan dålig), det har jag faktiskt inga problem med (jaa förutom Papperstäder då). Jag tycker inte att jag slösar värdefull tid, nej jag ser saken på ett annat sätt - man lär sig många olika skriv stilar och hur man bygger upp texter på ett bra sätt. Ibland kanske man lär sig nya ord också! Jag är den av mina vänner som ofta kommer med de invecklade orden och alla ba "ööhh vahh?", och det är just för att jag läst så mycket.
Någon som läst boken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar