2 april 2015

B E F U N K Y

Jag visade för ett tag sen hur jag redigerar mina bilder, och nu tänkte jag visa hur jag gör när jag lägger på filter. Jag använder mig av BEFUNKY.
 
 1. Ladda upp den bild du vill redigera!

 2. Klicka på "Effect", och du kommer få fram massa olika filter att välja mellan.

 3. Det finns olika "teman" på filtren. Jag använder mest från Chromatic, Vintage colors och Instant.

 4. Välj det filtret nu vill ha på bilden. Man kan välja hur starkt filtret ska vara, om det ska svagt eller starkt.

 5. Till denna bild ville jag ha fler filter på bilden. Klickade på Instant för att finna fler fina filter.

 6. Valde första filtret som är väldigt mörkt, men hade väldigt svag filterstyrka. Gillar inte överredigerade bilder med massa filter.

7. Valde sedan ett andra filter från Instant. Samma sak här - svag filterstyrka. För många filter med full filterstyrka = inte snyggt!
 
.....

En väldigt snabb förklaring, men hoppas ni fattade något! Nu finns ju också befunky att laddas ner till telefonen. Hur bra?! Det lilla minuset med hemsidan är att de har ändrat om lay-outen helt och hållet och vissa filter icke-medlemmarna (jag är inte medlem) kunde använda förr kan man inte använda mer. Lite tråkigt eftersom alla de filter jag använde förut försvann. Men nåjaa, jag får helt enkelt experimentera mig fram.

1 kommentar:

  1. Hi Carolina!

    Thanks so much for featuring our Web App! I'd love you to try the rest of our features so if you get a chance please send me an email at jcgibbs@befunky.com and let's chat a bit. =)

    Have a wonderful weekend!

    JC Gibbs
    Community Manager at BeFunky

    SvaraRadera